کد خبر: ۲۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱

طرح شیرین كردن آب دریای خزر در سواحل مازندران اجرا می شود

-فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز عملیات اجرایی طرح آب شیرین كن دریای خزر در سواحل مازندران توسط این قرارگاه تا پایان ماه جاری با حضور مسئولان كشوری خبر داد.

\\\'ابوالقاسم مظفری شمس\\\'شامگاه یكشنبه در حاشیه بازدید از مراحل ساخت سد مخزنی هراز شهرستان آمل درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات دولت اجرای طرح استحصال آب از دریای خزر وشیرین كردن آن را تصویب كرده است و این طرح به عنوان یكی ازمهمترین طرح های آبی قرارگاه خاتم الانبیاء درمازندران مطرح است .

وی، سرمایه گذاری برای اجرای این طرح را حدود دو هزارمیلیارد تومان ومدت زمان اجرای آن را نیز 24 ماه با پیمانكاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام كرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه كرد: طرح آب شیرین كن آب دریای خزر درمازندران به روش های جدید وپیشرفته اجرا و تصفیه كامل آن، آب شرب سالم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مظفری شمس به اهداف اجرای این طرح اشاره كرد و گفت: با توجه به محدودیت سفره های آب زیرزمینی و سطحی و كمبود آب شرب در استانهای مركزی كشور انتقال آب شیرین ازمازندران به این استانها از اهداف مهم اجرای این طرح است.

وی اضافه كرد: اجرای این طرح برای مازندران هم كه درسالهای آینده با مشكل كم آبی احتمالی مواجه خواهد شد، گره گشا خواهد بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابرازامیدواری كرد كه با تامین اعتبار لازم ،این طرح در زمان تعیین شده اجرا شود.

ایرنا

نظرات بینندگان