کد خبر: ۲۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱

بازگشت داوطلبانه زندانیان فراری

100 نفر از زندانیانی که روز گذشته از زندان مرکزی ایالت \"خیبرپختون‌خواه\" پاکستان گریخته بودند داوطلبانه به زندان برگشته و جزئیات بیشتری از ماجرای فرار خود را بیان کردند.

پس از حمله روز گذشته طالبان به زندان مرکزی شهر "بنون" واقع در ایالت خیبرپختون‌خواه پاکستان و فراری دادن 384 زندانی، 100 نفر از این زندانیان داوطلبانه به زندان بازگشتند و اطلاعات بیشتری درباره این ماجرا بیان کردند.

یکی از این زندانیان که داوطلبانه به زندان بازگشته بود در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: شبه نظامیان طالبان دارای بیش از 50 خودرو بودند و باهم به زبان اردو حرف می‌زدند.

وی گفت: مهاجمان طالبان که با سلاح گرم به زندان حمله کردند به اسیران دستور دادند که از زندان فرار کنند.

این زندانی افزود: ما از ترس آنان از زندان بیرون آمدیم و تا مسافتی با افراد مسلح دویدیم اما پس از مدتی از فراری‌ها جدا شده و خود را به زندان رساندیم.

در نخستین ساعات روز شنبه، بیش از 100 شبه‌نظامی با استفاده از خمپاره و سلاح‌های سنگین به زندان شهر بنون حمله کرده و حدود 400 زندانی را فراری دادند.

به گزارش روزنامه "داون " پاکستان، مهاجمان با مسدود کردن مسیرهای منتهی به این زندان، 2 ساعت این محل را در محاصره خود داشتند.

گزارشات حاکی از آن است که تعدادی زندانی خطرناک در بین فراری‌ها بوده‌اند.

گروه "تحریک طالبان پاکستان" مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این گروه موفق شد بدون دادن تلفات، افراد خود را  از این زندان آزاد کند.

نظرات بینندگان