کد خبر: ۳۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

دستور احمدی‌نژاد برای تسریع در افتتاح مجتمع بزرگ سعدی‌شناسی

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با تامین اعتبار سال آینده مجتمع بزرگ سعدی‌شناسی در جوار آرامگاه سعدی افتتاح می‌شود.

سید حسن موسوی پنج‌شنبه شب در یادروز سعدی اظهار داشت: با دستور رئیس جمهور و تامین اعتبار تا سال آینده شاهد افتتاح مجتمع بزرگ سعدی‌شناسی در جوار آرامگاه سعدی می‌شویم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به نیاز جدی آرامگاه سعدی به مجتمع بزرگ سعدی‌شناسی و الطاف امشب رئیس جمهور در دستور تامین اعتبار سریع این مجتمع، سال آینده شاهد برگزاری مراسمی باشکوه‌تر از مراسم باشکوه امشب می‌شویم.

وی تصریح کرد: در دولت‌های نهم و دهم شاهد اتفاقات بسیار بزرگی مانند ایجاد بستر عدالت اجتماعی و نهادینه شدن مهرورزی در سطح جامعه بودیم و پیشرفت‌های بزرگ علمی در حوزه‌های مختلف از جمله ارسال ماهواره‌ها را همگان مشاهده کردیم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: غبارزدایی از پیشینه تاریخ و تمدن ایران اسلامی از دیگر دستاوردهای بزرگ دولت نهم و دهم است که هرگز فراموش نمی‌شود.

وی گفت: یکی از ثمرات بزرگ دولت نهم و دهم که در خور تقدیر بسیار است پاسداشت و ارزش‌گذاری شخصیت‌های بزرگ فرهنگی کشور بود که پیش از این در غربت به سر می‌بردند.

موسوی همچنین در پایان تصریح کرد: همزمان با پانزدهمین سالروز بزرگداشت سعدی با حضور رئیس جمهور از مرمت و بازسازی آرامگاه این شاعر پرآوازه بهره‌برداری شد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان