کد خبر: ۳۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

امروز هیئت رئیسه جدید شورای شهر شیراز مشخص می‌شود

حال با توجه به اظهارات اين اعضا كه در دو فراكسيون شورا حضوري پررنگ و فعال دارند به نظر مي رسد احتمال قطعي شدن حفظ وضع موجود در تركيب هيأت رئيسه شورا نزديك ترين گزينه به واقعيت خواهد بود

با قرار گرفتن در آستانه 9 ارديبهشت ماه روز شوراها، شوراي اسلامي شهر شيراز، امروز در نشستي غيرعلني اعضاي هيأت رئيسه خود را براي سال 91 انتخاب خواهند كرد تا در نشست آتي شورا تركيب جديد هيأت رئيسه سكان مديريت را در دست بگيرد.

اين در حالي است كه با توجه به معلق شدن دو عضو شورا در سال گذشته، شوراييان در سال جاري تجربه جديدي را در بحث انتخاب هيأت رئيسه با حضور 9 عضو پيش رو خواهند داشت. به هر حال در چنين فضايي گمانه زني ها پيرامون تركيب انتخاب هيأت رئيسه جديد با وجود شكل گيري قطعي دو فراكسيون اكثريت (متشكل از زين العابدين عرب، سيد محسن معين، علي زحمتكش، شبير زارع و مظفر مختاري) و اقليت (متشكل از مهدي خاني معصومه زارع و سيد محمدكاظم دستغيب) حاكي از آن است كه نتيجه انتخابات امروز حفظ وضع موجود در شورا خواهد بود و رئيس فعلي شورا براي بار دوم در سمت رياست و نايب رئيس آن براي سومين بار در اين جايگاه باقي خواهند ماند. در همين راستا گفت وگويي داشتم با چند تن از اعضاي اين دو فراكسيون پيرامون تركيب انتخابات هيأت رئيسه جديد شورا.

 

***

وضع موجود حفظ خواهد شد!

زين العابدين عرب عضو شورا در خصوص حضور خود به عنوان كانديداي هيأت رئيسه شورا، گفت: امكان كانديدا شدن نيست به ويژه آن كه در موقعيت فعلي شورا فضا براي فعاليت كساني كه وقت مي گذارند و سابقه خدمت مؤثري داشته و آشنايي به قوانين و مقررات شورا دارند فراهم نيست لذا پيشب يني من از تركيب هيأت رئيسه جديد حفظ وضع موجود خواهد بود.

 

زحمتكش رئيس، شبير زارع نايب رئيس!

مظفر مختاري رئيس سابق شوراي اسلامي شهر شيراز هم با بيان اين كه نامزد تركيب هيأت رئيسه براي دور جديد نخواهد بود، گفت: به اعتقاد من وضع موجود شورا حفظ خواهد شد و همچنان علي زحمتكش و شبير زارع رئيس و نايب رئيس شورا باقي خواهند ماند.

 

موافق حفظ موجود نيستم!

مهدي خاني ديگر عضو شورا هم با بيان اين كه در خصوص تركيب جديد هيأت رئيسه هنوز با وي صحبتي نشده و رايزني نيز انجام نگرفته است، گفت: البته اعضاي فراكسيون اكثريت ايجاد شده جلسات داخلي با خودشان پيرامون اين موضوع داشته اند كه من، دستغيب و معصومه زارع از نتيجه اين جلسه بي خبريم. اما از قرار اطلاع مي دانيم كه اين نشست پيرامون تركيب جديد هيأت رئيسه بوده است. وي با تأكيد بر اين كه نامزد هيأت رئيسه شورا در سال جاري نخواهد بود، گفت: تمام مباحث ما در سال گذشته همچنان به قوت خود باقي است و ما اعتقاد داريم شورا در سال گذشته بر اساس قواعد پيش نرفته، لذا بايد شوراييان رفتار سال گذشته را ارزيابي كنند و سپس تركيب جديد هيأت رئيسه را انتخاب نمايند. خاني افزود: موافق حفظ وضع موجود شورا نيستيم و اعتقاد داريم فراكسيون اكثريت بايد در ارزيابي ها، انصاف را رعايت كنند و اگر توفيقي در جهت بهتر شدن و ارتقاي جايگاه شورا در سال گذشته صورت گرفته بار ديگر اين راه را ادامه دهند.

 

ادعايي ندارم!

سيد احمدرضا نقيب زاده نيز با بيان اين كه نامزد هيأت رئيسه شورا نيست، گفت: موضوع انتخاب هيأت رئيسه در چارچوب اتفاق مي افتد و من هم در اين فضا به تجربيات افراد حاضر در شورا احترام گذاشته و به خودم اجازه نمي دهم در اين عرصه ادعايي داشته باشم.

 

***

حال با توجه به اظهارات اين اعضا كه در دو فراكسيون شورا حضوري پررنگ و فعال دارند به نظر مي رسد احتمال قطعي شدن حفظ وضع موجود در تركيب هيأت رئيسه شورا نزديك ترين گزينه به واقعيت خواهد بود و نتيجه آنچه امروز شوراييان در نشست غيرعلني خود رقم خواهند زد انتخاب علي زحمتكش به سمت رئيس و شبير زارع به سمت نايب رئيس شورا خواهد بود.


روزنامه عصر مردم

نظرات بینندگان