کد خبر: ۳۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

انتخابات هیئت رئیسه نیمه کاره ماند

پس از حضور مجدد تمامی اعضای شورا در صحن برای آغاز انتخابات یکی از اعضای حاضر به بروز کسالت در یک عضو بانوی شورا اشاره کرد و عدم حضور او را باعث تعیین زمان دیگری برای رای گیری اعلام کرد. این اتفاق در حالی روی داد که تمامی 9 نفر اعضای شورای شهر قبل از شروع استراحت در صحن حضور داشتند و اینکه عضو غایب شورا نیز در اتاق کار خود حضور داشت و تنها برای کنسل کردن انتخابات در این جلسه حضور پیدا نکرد.

با توجه به اینکه نهم اردیبهشت زمان شروع بکار هیئت رئیسه جدید شوراهای اسلامی کشور اعلام شد بود با هماهنگی اعضای شورای شهر شیراز انتخابات هیئت رئیسه جدید از جمله دستور کارهای جلسه علنی شورای شهر شیراز قرار گرفت.

اما در زمان رسیدن به این دستور کار اعتراضات تعدادی از اعضای شورای شهر به گوش رسید که کمبود زمان برای تحقیق و بررسی بیشتر را بهانه ای برای تعیین زمان دیگر انتخابات اعلام کردند.

با اعتراض دو عضو شورا و با نظر هیئت رئیسه قرار شد که شورای شهر به مدت 30 دقیقه استراحت اعلام کند که طی این مدت اعضای شورا با یکدیگر صحبت و نظرات خود را یکی کنند که البته طی این مدت تنها سه عضو شورا به خارج از صحن رفتند و شش عضو دیگر در صحن علنی حضور داشتند.

استراحت اعضای شورا به حدود 45 دقیقه افزایش یافت که در این مدت معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شیراز نیز به این جمع اضافه شد تا انتخابات هیئت رئیسه جدید شورای شهر شیراز با حضور نماینده فرماندار و معاون سیاسی و اجتماعی انجام شود.

پس از حضور مجدد تمامی اعضای شورا در صحن برای آغاز انتخابات یکی از اعضای حاضر به بروز کسالت در یک عضو بانوی شورا اشاره کرد و عدم حضور او را باعث تعیین زمان دیگری برای رای گیری اعلام کرد.

این اتفاق در حالی روی داد که تمامی 9 نفر اعضای شورای شهر قبل از شروع استراحت در صحن حضور داشتند و اینکه عضو غایب شورا نیز در اتاق کار خود حضور داشت و تنها برای کنسل کردن انتخابات در این جلسه حضور پیدا نکرد.

عدم حضور این عضو شورا نیز حدود 20 دقیقه وقت شورا را گرفت تا اینکه معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار نیز بر حضور تمامی اعضای شورای برای انجام انتخابات تاکید کرد و در این موقع نیز دو عضو دیگر شورا نیز به حالت اعتراض به زمان برگزاری این انتخابات صحن شورا را ترک کردند که با این کار به صورت عملی شورای شهر شیراز از رسمیت افتاد.

شورا قرار نیست دستورات استانداری را اجرا کند

اما عضو معترض شورای شهر شیراز بعد از ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورا با اشاره به اینکه باید زمان بررسی و گفتگو برای انجام رای گیری فراهم شود، گفت: از اینکه نامه ای ارسال شده و زمان شروع به کار هیئت رئیسه جدید را نهم اردیبهشت اعلام کرده مشکل نیست اما باید زمان برای تحقیق فراهم شود.

مهدی خانی تصریح کرد: شورا یک نهاد کاملا مردمی است و قرار نیست که اعضای شورای شهر دستورات استانداری را اجرایی کنند و یا اینکه آنان برای شورا و نمایندگان مردم تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد: هیچگونه قصدی برای تحلیل کردن بر روند حرکتی هیئت رئیسه جدید نداریم اما باید زمان برای گفتگو و هماهنگی بیشتر باشد.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه موقعیت شورای شهر شیراز مناسب نیست، گفت: باید موقعیت را بررسی کنیم و به فکر ثبات در حرکت شورا باشیم در حالیکه امروز برخی از دستگاه های اجرایی حریم خود را رعایت نمی کنند.

خانی تاکید کرد: باید تمامی اعضای شورا به یک تفکر واحد برسند که این تفکر باعث استحکام در شورا شهر شیراز شود.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: زمان برای برگزاری انتخابات همچنان وجود دارد و نباید عجله کرد.

زمان انتخابات هیئت رئیسه با قانون مقایرت ندارد

اما رئیس شورای شهر شیراز نیز با اشاره به اینکه این دستور کار از قبل با تمامی اعضا هماهنگ شده بود، گفت: نامه ارسالی به شورای شهر در خصوص زمان برگزاری انتخابات هیئت ریسه برای تمامی اعضای شورای شهر شیراز ارسال شده و ارایه این دستور کار به طور کامل با هماهنگی قبلی انجام و مخالفتی با قانون ندارد.

علی زحمتکش افزود: فرصت برای فکر کردن و یا گفتگو برای تمامی اعضای شورا وجود داشت و اگر هم قرار است اظهار نظری انجام شود بهتر است که این کار صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از اینکه برخی از اعضا جلسه علنی شورا را ترک کنند کار درستی نیست در حالیکه هنوز دستور کارهای دیگری برای بررسی وجود داشت.

با خروج سه عضو از صحن علنی شورای شهر جلسه برگزاری انتخابات از رسمیت افتاد و با اعلام رئیس شورا سه شنبه هفته جاری زمان جدید برای برگزاری جلسه علنی شورای شهر شیراز مشخص شد.

این اتفاقات در حالی در صحن علنی شورای شهر شیراز روی داد که طبق اعلام قبلی جلسه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه به صورت غیر علنی بود و با درخواست خبرنگاران علنی شد و از طرفی هیچ نامزدی برای حضور در هیئت رئیسه جدید اعلام امادگی نکرده بود و همچنان هیئت رئیسه فعلی باقی خواهد ماند.

مهر

نظرات بینندگان