کد خبر: ۳۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

آرامش فارس تحت الشعاع تغییر مدیریتهای مکرر

آرامش استان فارس این روزها دوباره تحت الشعاع شایعات تغییر و تحولات مدیریتی استان قرار گرفته است.

مهر،

از جمله مواردی که می توان به عنوان یکی از دلایل عدم توسعه مناسب در استان فارس نام برد نبود ثبات در مدیریت ارشد استان است.

این تغییر و تحولات طی چهار سال گذشته به طور مکرر صورت گرفته و استان فارس را در پیشرفت و توسعه معطل کرده است.

البته در مقاطعی هم که تغییر و تحولی در استان رخ نمی دهد، شایعات و اظهار نظرهای غیر کارشناسانه نیز باعث می شود که بدنه مدیریتی استان دچار استرس شده و دوباره در روند حرکتی فارس نیز خلل ایجاد شود.

تغییر و تحولات مکرر در سطوح مدیریت ارشد استان باعث شده که آرامش از بدنه مدیریتی فارس رخت برکند و تمرکز سایر مدیران نیز به جای اینکه به سمت توسعه و پیشرفت دستگاه تحت مدیریت آنها باشد به سوی شایعات رفته و این تقسیم تمرکز آرامش را از لایه های مختلف این استان جدا کرده و به جای آن انبوهی از استرسها را وارد کند.

این بر هم خوردن آرامش که ناشی از تغییر مکرر مدیریت ارشد استان یا شایعات پیرامون آن بوده نه تنها تاکنون کمکی به رشد فارس نکرده بلکه خود به مانعی برای پیشرفت و تعالی این استان نیز تبدیل شده است. 

طی چند هفته گذشته نیز بحث تغییر مدیریت ارشد استان برای استانداری مطرح شده این در حالیست که هنوز یکسال هم از شروع فعالیت استاندار جدید در فارس نگذشته است.

تغییر استاندار فارس ممکن نیست

اما نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این شایعه ها، گفت: چنین بحثی مطرح نیست زیرا این اتفاق تحت هیچ شرایطی به نفع استان نخواهد بود.

جعفر قادری تاکید کرد: معنی ندارد استانداری که هنوز یک سال از شروع فعالیتش در این استان نگذشته تغییر کند.

نماینده مردم شیراز یادآور شد: این گونه به نظر می رسد که برخی از افراد از روی عمد به این شایعه ها دامن می زنند.

قادری افزود: تمامی مشکلات استان فارس به دلیل عدم ثبات در مدیریت ارشد استان است و حتی ایجاد چنین شایعه هایی نیز به نفع فارس نخواهد بود.

آرامش را در فارس توسعه دهیم

نماینده شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص شایعات تغیر استاندار فارس به خبرنگار مهر، گفت: استان فارس رنگ آرامش را به خود دیده و نباید آن را تخریب کرد.

محمد رضا رضایی تاکید کرد: هیچگونه دستور کاری برای تغییر استاندار فارس مطرح نیست و نباید هم چنین شود.

وی تصریح کرد: استان فارس نیاز به آرامش دارد تا بتوانیم فعالیت های مختلف را توسعه دهیم و به فکر پیشرفت استان باشیم.

نماینده شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار نیست سالی یک استاندار را تغییر دهیم، یادآور شد: استانداری که یک سال هم از زمان فعالیت او در این استان نگذشته نباید شایعه تغییر استاندار را گسترش داد.

تغییر مدیریت ارشد فارس به یک عادت تبدیل شده است

اما نماینده دیگر شهرستان شیراز در مجلس شورای اسلامی تغییر مداوم مدیریت ارشد در استان فارس را یک فاجعه دانست و گفت: به این نوع رفتارها عادت کردیم و اگر چنین نباشد باید تعجب کرد.

احمد رضا دستغیب افزود: طی چهار سال نمایندگی ما در مجلس پنج نفر به عنوان استاندار و سرپرست استانداری تغییر کردند که به نوبه خود جالب است.

وی ادامه داد: متزلزل بودن مدیریت ارشد در استان فارس یک فاجعه به حساب می آید.

به هر حال طی این مدت شایعات تغییرات مدیریتی در سطوح ارشد استان امان هم مدیران و هم مردم را بریده و نه تنها هیچ کمکی به فارس نکرده بلکه با ایجاد جوی توام با استرس، هزینه های زیادی را نیز به این استان تحمیل کرده است.

..................................

هادی فتحی

نظرات بینندگان