کد خبر: ۳۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

حضور یک نماینده از نمایندگان فارس در هیئت رئیسه

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان فارس اظهار امیدواری کرد که نمایندگان این استان در دور بعد در تمام کمیسیون‌ها عضویت داشته باشند تا بتوانند از منافع فارس در زمینه‌های مختلف دفاع کنند.

به گزارش شیرازه مجید فروردین دوشنبه‌ شب در جمع خبرنگاران رسانه‌های فعال در استان فارس اظهار داشت: با همگرایی به وجود آمده بین نمایندگان منتخب مردم برای دور نهم مجلس شورای اسلامی از این تعداد نماینده می‌توانیم فردی را در هیئت رئیسه مجلس داشته باشیم که این امر می‌تواند تحقق مطالبات مردم این استان و سهم فارس در تعاملات کشوری را افزایش دهد.

وی ابراز داشت: فارس به دلیل ناهماهنگی‌های بین نمایندگان در دوره‌های قبل ضربات فراوانی خورده است و امیدواریم که با همگرایی ایجاد شده بین نمایندگان این استان در مجلس نهم شاهد افزایش تلاش نمایندگان فارس در راستای وصول مطالبات به حق مردم در زمینه‌های مختلف باشیم.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان استان فارس تصریح کرد: در چهار سال گذشته زمان بسیاری از مجمع نمایندگان این استان به اختلافات شخصی گذشت و به طور مسلم هر چه همگرایی بین نمایندگان این استان بیشتر باشد برای توسعه فارس مفیدتر است.

وی عمده گرایش نمایندگان جبهه متحد اصولگرایان این استان را پیگیری مطالبات اقتصادی مردم از قبیل رفع معضل بیکاری، افزایش سرمایه‌گذاری و رونق گردشگری فارس و جذب و ایجاد صنایع و استفاده حداکثری از پتانسیل‌های موجود دانست.

فروردین از هماهنگی مدیریت اجرایی این استان با مجموعه اصولگرایان فارس خبر داد و گفت: جبهه متحد اصولگرایان جریانی ائتلافی از گروه‌های مختلف اصولگرا بود که سعی کرد بین گروه‌ها و افراد مختلف احزاب و گروه‌های اصولگرا هم‌پوشانی ایجاد کند که این هدف تا حد بسیاری محقق شد اما برخی گروه‌های اصولگرا که از ائتلاف خارج ماندند در قالب جبهه پایداری وارد انتخابات شدند.

وی افزود: با تلاش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و تهران و هدایت پدرانه آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مهدوی کنی ساز و کاری ایجاد شد تا گروه‌های اصولگرا به یک وحدت اکثری دست یابند و البته گروه‌های اصولگرای تحول‌خواه و آقایان لاریجانی و قالیباف نیز در این وحدت نقش ایفا کردند.

فروردین ادامه داد: در استان فارس نیز نمایندگانی از سوی تمام این تشکل‌ها گرد یکدیگر آمدند و به علت کثرت افراد مکانیسمی اندیشیده شد که افراد توسط شورای مرکزی جبهه ارزیابی شوند.

این فعال سیاسی پروسه ارزیابی را دقیق و پیچیده توصیف و اضافه کرد: برای ارزیابی کاندیداها فرم‌هایی برای بررسی سوابق و مواضع در اختیار آن‌ها قرار داده شد و مصاحبه‌های مفصل صورت گرفت چنانکه در این استان بین 60 تا 70 نفر مورد مصاحبه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در پایان این ارزیابی‌ها حمایت از 16 نفر در استان فارس در دستور کار جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفت و در بعضی از حوزه‌ها به علت کثرت نامزدها و برخی مسائل، جبهه برای حمایت از کاندیدای خاصی به جمع‌بندی نرسید.

فروردین یکی از این حوزه‌ها را سروستان، کوار و خرامه ذکر کرد و افزود: در حوزه ممسنی نیز به علت تاخیر در معرفی افراد احراز صلاحیت توسط جبهه انجام نشد و شخص خاصی مورد حمایت قرار نگرفت.

سخنگوی جبهه اصولگرایان بیان کرد: بیش از 66 درصد از لیست کاندیداهای جبهه متحد در استان فارس دارای مدرک دکترا و مابقی کارشناسی ارشد و مهندس بودند.

وی تصریح کرد: از این 16 نفر، در مرحله نخست 11 نفر حائز بیش از یک‌چهارم آرای این استان شدند و دو نفر از شیراز و آباده به دور دوم راه یافتند که با پیروزی این دو نفر در مجموع از 16 نفر لیست مورد حمایت جبهه 13 نفر اعتماد مردم را برای ورود به مجلس کسب کردند.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان خاطرنشان کرد: فردی که در حوزه سروستان کوار و خرامه رای آورد توسط جبهه مورد مصاحبه قرار گرفته بود اما به علت بن‌بستی که به وجود آمد نام وی در لیست قرار نگرفت و همچنین برخی از کاندیداهای پیروز دیگر نیز افرادی بودند که یا با آن‌ها مصاحبه انجام گرفته بود یا اینکه به نوعی در انتخاب آقای ذوالانوار به جبهه کمک کردند.

فروردین در ادامه سخنان خود گفت: جبهه متحد اصولگرایان در حال حاضر گزینه‌ای برای ریاست مجمع بعدی نمایندگان در نظر ندارد اما دکتر صادقی با توجه به سوابق و سمت‌هایی که داشته‌اند می‌تواند تجارب خود را در اختیار این استان بگذارد، دکتر قادری از تجارب خود در کمیسیون تلفیق برای پیشبرد امور توسعه‌ای استان استفاده می‌کند و مهندس ذوالانوار نیز می‌تواند در جمع‌بندی‌ها و پیشبرد مباحث در سطح کلان این استان را یاری کند.

در این نشست ابراهیم شعرا دبیر جبهه متحد اصولگرایان از تمام کاندیداهای این استان که با حضور خود مشارکت پرشور مردم را رقم زدند و همچنین هیئت‌های نظارت و اجرایی استان و شهرستان تشکر کرد و به نامزدهایی که در لیست جبهه نبوده و پیروز شده‌اند توصیه کرد که برای قدردانی از اعتماد و رای مردم تلاش وافری از خود نشان دهند.

نظرات بینندگان