کد خبر: ۳۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

ایران آمادگی حمله سایبری به آمریکا را دارد

وب سايت آمريکايی «ان پی آر»، در تحليلی می نويسد که مقامات امنيتی آمريکا و کارشناسان مستقل در اين کشورهمواره نگران حملات سايبری از سوی کشورهايی نظير چين و روسيه به زيرساخت های حساسی نظير شبکه انرژی و ارتباطات و يا سيستم های مالی در آمريکا بوده اند. ولی اکنون ازتهديد سايبری جديدی صحبت می شود که ايران است.

این سایت آمریکایی در قسمتی ازمقاله اش به قدرت چشمگیر ایران در بخش سایبری اشاره می کند و می گوید: « درارزيابی کنگره آمريکا که اوايل سال جاری انتشار يافت
 « جيمز کلپر » مدير امنيت ملی گفت که ايران اکنون آمادگی و تمايل بيشتری برای حمله به آمريکا دارد و افزود که توانايی های ايران در عرصه جنگ سايبری در سالهای اخير افزايش چشمگيری داشته است.به عنوان مثال دستگاههای امنيتی ايران در کنترل ارتباطات اينترنتی مخالفان رژيم توانايی خوبی نشان داده اند. با تشکيل نهادی تحت عنوان جنگ سايبری ، تعداد زيادی از هکرهای طرفدار حکومت را سازماندهی کرده و تاکنون توانسته اند علاوه بر مسدودکردن وب سايت هايی نظير توئيتر و يا نفوذ در شبکه گوگل، در داخل ايران نيز حملات سايبری موفقی را برای نفوذ در وب سايت های ديگر انجام دهند.

این سایت در قسمتی دیگر از اعترافاتش درباره قدرت سایبری ایران می گوید: «کارشناسان ايمنی شبکه کامپيوتر يادآوری می کنند که هکرهای ايرانیاز سطح متوسط هکرها بهتر عمل کرده و قاعدتا رژيم ايران نيز بايد به خوبی آنها باشد.شکی نيست که آنها از امکانات مالی لازم برخوردار هستند و انگيزه زيادی برای اين نوع حملات دارند. در عين حال به بهترين دانشگاههای جهان برای کسب و آموزش فن آوریهای جديد دسترسی دارند.»

وب سايت رسانه ملی آمريکا می افزايد:« نگرانی اصلی احتمال وقوع حملات سايبری و نفوذ در شبکه های ارتباطی حساس مثل عرصه انرژی و يا موسسات مالی آمريکاست. اکثر کارشناسان جنگ سايبری معتقدند که هکرهای ايرانی فعلا چنين توانايی ندارند. ولی شايد با توانايی امروزی خود قادر باشند در وب سايت بانکهای آمريکايی وبين المللی نفوذ کرده و خرابکاری کنند.»

نظرات بینندگان