کد خبر: ۳۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

انتقاد احمدرضادستغیب از کمیسیون فرهنگی مجلس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:یکی از انتقادهایی که به کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم وارد است این موضوع است که باید این کمیسیون قانون جامع رسانه ها راتصویب می کرد تا امکان سوء استفاده و قانون گریزی از سوی اصحاب رسانه بوجود نمی آمد.

به گزارش شیرازه به نقل از سایت مجلس،سید احمد رضا دستغیب با اشاره به افزایش اختلاف نظرها بین مسئولین کشورو لزوم تعامل بیشتر بین دستگاههای  اجرایی برای کمرنگ کردن این اختلافات، گفت: یکی از راهکارهای حل این اختلافات بین دستگاهها و قوا از بعد نظری بازگشت به اصل اسلام و دستورات دینی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالیکه در جامعه اسلامی زندگی می کنیم و شعارهایمان اسلامی است اما متاسفانه رویکرد برخی از افراد، مدیران، مسئولان  و گروههای سیاسی لیبرالی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم با بیان اینکه آن چیزی که امروز در جامعه مشاهده می کنیم یک روش غیر اسلامی با رویکرد کاملا لیبرالی و مادی گرایی است ادامه داد: برخی افراد و گروههای سیاسی برای دستیابی به منافع خودشان به هر ابزاری متوسل می شوند گفت: امروز اخلاق سیاسی و اجتماعی و تقوی در جامعه کمرنگ شده و بازگشت به اخلاق و معنویت اولین اولویتی است که مسئولان و جناح های سیاسی  و افراد باید آن را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه خلاء وجود اخلاق و تقوی در جامعه و در بین مسئولان کاملا احساس می شود، تصریح کرد: در حوزه عمل در حالیکه قانون باید در همه حوزه‌ها فصل الخطاب باشد اما متاسفانه مشاهده می کنیم که قانون نه تنها رعایت نمی شود بلکه پا فراتر از آن گذاشته شده و تخلف صورت می گیرد.

دستغیب به اختلاف بین مجلس ودولت اشاره کرد و گفت: هریک از مجلس ودولت تکالیف و وظایفی را برعهده دارند که باید در چارچوب همان وظایف و نه فراتر از قانون به تعهدات خود عمل کنند.

این نماینده مجلس هشتم خلاء موجود در قوانین فعالیت رسانه ها و انعکاس مطالب در رسانه ها را یکی دیگر از مواردی که به تشدید اختلافات بین دستگاهها و قوا کمک می کند عنوان کرد و بیان داشت: بی تقوایی و دامن زدن به اخبار کذب از سوی رسانه ها در تشدید اختلافات مسئولان نظام بی تاثیر نیست و یکی از انتقادهایی که به کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم وارد است این موضوع است که باید این کمیسیون قانون جامع رسانه ها راتصویب می کرد تا امکان سوء استفاده و قانون گریزی از سوی اصحاب رسانه بوجود نمی آمد.

نماینده منتخب مردم شیراز در مجلس نهم با بیان اینکه سامانه پیامک کوتاه نیز به ابزاری برای بزرگنمایی و تشدید اختلافات موجود بین مسئولان تبدیل شده است ادامه داد: در حوزه رسانه شاهد نوعی لجام گسیختگی و بی اخلاقی هستیم که باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.

نظرات بینندگان