کد خبر: ۳۱۳۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱

منتخبان‌مجلس‌درباره‌شایستگی‌مطهری‌تصمیم‌بگیرند

برخی از فعالان دانشجویی با اشاره به نطق ميان دستور روز يكشنبه علي مطهري تصريح كردند: علی مطهری با صحبت ها و اتهام زني هاي خود تبدیل به مترسک شبکه های ماهواره ای شده است.

علی مطهری، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس نهم در نطق میان دستور روز يكشنبه مجلس شورای اسلامی با انتقاد تند از عملکرد دولت در مسئله حجاب و عفاف، دخالت سپاه پاسداران را در بسیاری از حوزه های انتخابیه مجلس نهم مطرح کرد که با موضع گیری فعالان سیاسی و پارلمانی رو به رو شده است.

همچنین این اظهارات با استقبال گسترده ای از سوی رسانه های ضد انقلاب حامی وی نظیر BBC و VOA مواجه گرديد.

 

به گزارش شیرازه، «خبرگزاری دانشجو» در استان فارس با چند تن از فعالان دانشجویی استان فارس گفت‌وگو کرده و آنها بنا بر وظیفه آرمانی خود در دفاع از مبانی اصیل نظام، دیدگاه های خود را بیان کردند.

 

مطهری تبدیل به مترسک شبکه های ماهواره ای متعدد شده است

 

محمدحسین نصرنیا، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز گفت: متأسفانه علی مطهری با این نوع اتهام زني تبدیل به مترسک شبکه های ماهواره ای شده است و این فقط برای مطرح شدن وی می باشد.

 

وي با اشاره به اظهارات هتاکانه علی مطهری در نطق میان دستور روز يكشنبه مجلس بیان داشت: این نوع حرف زدن ها دیگر نخ نما شده است؛ چرا که افراد و گروه های بسیاری نوک حمله خود را به سمت سپاه برده اند.

 

نصرنيا با اشاره به انتقاد مطهری به عملکرد دولت در زمینه عفاف و حجاب گفت: وی باید ابتدا مشکلات خود را حل كرده و بعد به سمت طرح مواضع خود برود؛ چرا که این نوع صحبت های قهرآمیز از اساس مشکل دارد و صرفا در جهت بهره برداری تبلیغاتی گفته می شود.

 

قنبري: این نوع اتهامات در شأن يك نماینده مجلس و فرزند شهید مطهری نیست

 

مجید قنبری، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه شیراز نیز طی اظهاراتی بیان داشت: اینکه سپاه یا يك ارگان نظامی دیگر، حضور مستقیم یا غیرمستقیم در راي مردم داشته باشد، قابل پذیرش نیست؛ اما اینکه مطهری ادعای مضحكي مي كند باید وارد مصادیق شود؛ چرا که وی به عنوان نماینده مردم حق ندارد در صحن علنی مجلس بدون هیچ گونه مصداقی این اتهام را وارد كند.

 

وي با اشاره به اینکه این نوع اتهام وارد كردن نشان مي دهد که وی یا خیلی بی اطلاع است یا از مسیر نادرست تغذیه اطلاعاتی می شود، عنوان داشت: این اتهامات در شأن يك نماینده مجلس و فرزند شهید مطهری نیست.

 

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشگاه شيراز ادامه داد: سپاه، حافظ انقلاب و دیدگاه های انقلاب اسلامی است و به هیچ عنوان حضور مستقیم یا غیر مستقیم در رأی مردم ندارد؛ اما در جهت حفاظت از دستاورردهای نظام همواره حق ورود به مسائل را دارد.

 

 

قنبري با بیان اینکه احمدی نژاد و مشایی از یک سنخ نیستند، گفت: ما دیدگاه مشایی را با دیدگاه احمدی نژاد جمع نمی بندیم؛ اما باید بگوییم که مطهری حق ندارد در صحن علنی اتهام وارد کند بدون اینکه مصداقی را مطرح نمايد.

 

خشنودي: چرا VOA و جریان فتنه سبز در انتخابات از علی مطهری حمایت کردند

 

محمدرضا خشنودی، دبیر جامعه اسلامی دانشجوبان دانشگاه شیراز نیز با بیان اینکه مطهری به هیچ وجه بینش سیاسی و بصیرت لازم را ندارد، گفت: ایشان باید بروند ببینند چرا VOA و جریان فتنه سبز در انتخابات از وی حمایت کرده و اعلام كردند که به وی تک رأی دهند.

 

وي با اشاره به اینکه توهین به رئیس جمهور و عملکرد سپاه پاسداران قابل اغماض نیست، اذعان داشت: رئیس جمهور منتخب 24 میلیون نفر از ملت ایران است و مطمئنا جنبش دانشجویی از طریق مسئولان قضایی این اهانت را دنبال خواهد کرد.

 

خسروي: منتخبان مجلس نهم در مورد شایستگی مطهری در مجلس نهم تصمیم جدی اتخاذ كنند

 

مهدی خسروی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز نیز با اشاره به اینکه مطهری باید اظهارات خود را مبنی بر حضور و دخالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتخابات اثبات كند، گفت: منتخبان مجلس نهم در مورد شایستگی وی و حضور مطهری در مجلس نهم تصمیم جدی اتخاذ كنند.

 

وي گفت: بنده به عنوان یک بسیجی از فرماندهان ذی ربط سپاه پاسداران می خواهم که ادعاهای بی پایه علی مطهری را پیگیری قضایی كنند.
 

خسروي تأکید کرد: علی مطهری مطمئن باشد که این اظهارات جز ایجاد شادمانی برای رسانه های بیگانه و ضدانقلاب دستاوردی دیگر نخواهد داشت.

 

جمالي: جنبش دانشجویی هنوز شکایت خود را از مطهری پس نگرفته است

 

مرتضی جمالی، دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اینکه علی مطهری سند درستی برای ادعای خود نیاورده است، خاطرنشان کرد: کسی که کتاب های شهید مطهری و فلسفه و منطق را خوانده است، نباید بدون منطق دست به فرافکنی بزند.

 

وي بیان کرد: مطهری در مورد مسئله حجاب و عفاف نیز عامل بیرونی را در نظر نگرفته و تنها به تهمت زنی روی آورده است و اگر سندی برای آن محرز نشود، مدعی العموم می تواند وارد شود.

  

جمالي تصریح کرد: در خواست ما از قوه قضائیه این است که هر چه سریع تر به اتهامات وی رسیدگی شود؛ چرا که مطهری سال گذشته نیز با استعفا و توهین به جنبش دانشجویی موجب التهاب مجلس شد و جنبش دانشجویی هنوز شکایت خود را پس نگرفته است.

 

صحرايان: شأن سپاه بالاتر از این است که بخواهد نماینده ای را وارد مجلس کند

 

محمد هادی صحرابان، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه های کازرون نیز با اشاره به اظهارات سخیف مطهری بیان داشت: این نشان از عقلانیت نیست؛ بلکه به گونه ای برداشت عناد از آن می شود.

 

وي گفت: آرای مطهری متعلق به خودش نیست بلکه از اعتبارات شهید استاد مطهری است؛ همان گونه که آرای تک تک اصولگرایان از آن گفتمان اصولگرایی است نه شخص کاندیداها، پس نباید به انگشت شمار رأی غره شوند.

 

صحرابان خاطرنشان کرد: شأن سپاه و بسیج بالاتر از این است که بخواهد نماینده ای را وارد مجلس كرده و سابقه درخشان خود را فدای چند شخص کند.

 

جانيشين بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كازرون تصریح کرد: از مطهری می خواهیم تقوای سیاسی را به کار گرفته و به نوشتار و گفتار پدر بزرگوارش عمل كند و باعث به به و چه چه معاندان نظام با گفتار نسنجيده خود نشود و به خود آید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
وای
Hong Kong
سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
0
وای چه شخصیت های بزرگی اظهار نظر فرموده اند وای ترسیدم وای مامان جون ، خاک بر سرشون
عادل
Germany
سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
0
كاش كساني كه در انتخابات تلويحا ايشان را تاييد كردند ، بصيرانه تر عمل مي كردند.

آقاي لاريجاني فرمودند :

روش آقاي مطهري پسند من است