کد خبر: ۳۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱

ویژه‌خواری از دردهای استان فارس است

معاون امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان فارس تأكيد كرد كه ويژه خواري، استفاده خصوصي و انحصاري از دردهاي اين استان است.

به گزارش شیرازه به نقل از عصر مردم حجت الاسلام محسن اسماعيل پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شيراز به استناد آمار گردآوري شده در سال گذشته يادآور شد: 81 درصد از جوانان و نوجوانان استان گلايه داشته اند كه امكانات اوقات فراغت به شكل يكسان توزيع نشده است. او تصريح كرد: بسياري از دستگاه ها و ادارات دولتي، امكاناتي دارند كه به شكل اختصاصي و ويژه از آنها استفاده مي كنند در صورتي كه استفاده از اين امكانات حق همه نوجوانان و جوانان است.

 

ذائقه جوانان متنوع شده است

معاون اداره كل ورزش و جوانان فارس با بيان اين كه ذائقه جوانان متنوع شده است تأكيد كرد كه نميتوان مثل گذشته با يك روش و الگو به امور جوانان پرداخت. اسماعيل‌پور گفت: تنوع عرصه هاي گذراندن اوقات فراغت بسيار متنوع شده و به روز اتفاقات جديدي مي افتد. او در همين رهگذر به حساسيت و ضرورت پرداختن به چگونگي گذراندن اوقات فراغت جوانان اشاره كرد و گفت: در اين زمينه اگر دستگاه ها گرفتار روزمره گي شوند مطمئن باشند كه عقب خواهند افتاد. معاون ورزش و جوانان فارس، نقش تشكل ها و نهادهاي غيردولتي را در حوزه غني سازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان حائز اهميت ارزيابي كرد و يادآور شد: بخش خصوصي و نهادهاي غيردولتي پيشتازان غني سازي اوقات فراغت در استان هستند و چنين رويكردي مي طلبد تا مسئولان، بستر لازم جهت ظهور و حضور تشكل ها را فراهم نمايند و اقدام به دست اندازي نكنند.اسماعيل‌پور همچنين از خانواده ها خواست كه پيش بيني  هزينه هاي لازم در سبد هزينه اي خانوار جهت غني سازي اوقات فراغت فرزندانشان را داشته باشند.

 

ادارات و دستگاه هاي كم كار را معرفي مي كنيم

معاون ورزش و جوانان فارس با اشاره به اعلام بسته اجرايي اوقات فراغت به ادارات و دستگاه هاي دولتي در استان گفت: در پايان فصل، بر پايه نظرسنجي ها و گزارش هاي مردمي، بازرسان نامحسوس و رسانه ها، اسامي دستگاه هاي كم كار در زمينه غني سازي اوقات فراغت را اعلام مي كنيم. اسماعيل‌پور تصريح كرد: اعتبار دولتي امسال حوزه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان كه در اختيار دستگاه ها و ادارات قرار خواهد گرفت 4 ميليارد تومان است!

 

و نمايشگاه اوقات فراغت « جوان كارت »

معاون ورزش و جوانان فارس گفت:  نوجوانان و جوانان شیرازی  »با دریافت «جوان کارت»  مي توانند به شكل نيم بها و يا رايگان از فضاهاي ورزشي و تفريحي استفاده كنند. اسماعيل‌پور گفت: اين سياست در جهت پايين آوردن هزينه هاي اوقات فراغت است. او در عين حال يادآور شد كه اين طرح در حال حاضر در شهرستان هاي استان اجرا نمي شود. معاون ورزش و جوانان استان همچنين از برپايي دو نمايشگاه اوقات فراغت در ابتدا و پايان فصل تابستان در نمايشگاه بين‌المللي شيراز خبر داد.

نظرات بینندگان