کد خبر: ۳۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۱

تطهیر منافقین در آستانه مذاکرات هسته ای مسکو

چه شده که تروریست های دیروز ، دوستان امروز مدعیان حقوق بشر شده اند.

بدنبال انتشار بيانيه بيش از۲۲۰تن از نمايندگان پارلمان اروپا، موسوم به« دوستان ايران آزاد»، اجلاسی به رياست استروان استيونسون در مقر پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد.
به نقل از ندای انقلاب در اين اجلاس، که با حضور آلخو ويدال کوادراس نايب رئيس پارلمان اروپا و شمار ديگری از نمايندگان پارلمان اروپا برگزار شد سخنرانان بر "مسئوليت جامعه بين المللی و نقش ملل متحد در تضمين امنیت" اعضای گروهک منافقین تأکيد کردند.
گفتنی است این نشست به دنبال تصميم قضات دادگاه تجديدنظر واشينگتن و نامه ی آنها به هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمریکا مبنی بر ضرورت خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از لیست گروههای تروریستی تا ۴ ماه آینده برگزار شده است .
این درحالیست که رسانه های غربی و حتی محافل نزدیک به گروهک تروریستی خود نیز از این حکم دادگاه تجدید نظر آمریکا متعجب شده اند و از آن با عنوان "حکم بی سابقه در تاريخ قضايی آمريکا" نام برده اند.
به گزارش وبسایت انجمن مدافعان حقوق بشر، نکته قابل تامل در مسئله خروج نام گروهگ منافقین از لیست گروههای تروریستی آمریکا وجود نگاههای سیاسی و مغرضانه در این مسئله است . چرا که در طی روند شکل گیری و اقدامات این گروهک در سالهای گذشته ، پرونده ی قطوری از اقدامات تروریستی این گروهک در عرصه بین المللی تهیه شده و حتی گزارش مفصلی نیز در وزارت امور خارجه آمریکا تدوین شده است. در صحت و سقم این گزارش همین نکته کافیست که بدانیم دولت بیل کلینتون بر اساس همین مستندات واضح و روشن تصمیم گرفت تا نام سازمان مجاهدين و شورای ملی مقاومت را در ليست گروههای تروریستی قرار بدهد.
البته این اقدام تنها محدود به دولت آمریکا نشد و حتی دولت ضد ایرانی تونی بلر در انگليس هم مجبور شد در مقابل اسناد غیر قابل انکار اقدامات تروریستی گروهک منافقین واکنش نشان دهد و اعضای این گروه را در فهرست گروههای تروریستی انگلستان قرار دهد . جالبتر اینکه دولت انگلستان برای حفظ امنیت اروپا از اتحاديه اروپا درخواست کرده بود تا آنها نیز نام گروهک تروریستی منافقین را در ليست گروههای تروریستی اروپا بگنجانند.
حال چه شده که تروریست های دیروز ، دوستان امروز مدعیان حقوق بشر شده اند سوالیست که پاسخش شاید چندان بی ارتباط با مباحث مربوط به پرونده ی هسته ای ایران نباشد . همگان به خاطر دارند که در سال ۱۳۸۱ پرونده هسته ای ایران به شکلی که امروز در سطح رسانه های خبری و محافل سیاسی مطرح می شود نبود اما یک گزارش ساختگی از سوی اعضای منتسب به این گروهک باعث شد تا بهانه به دست آژانس و کشورهای غربی بیافتد که ایران بدنبال دستیابی به سلاح هسته ای است . ادعایی که تا به امروز هیچ گروه بازرسی و سند موثقی نتوانسته آنرا اثبات کند و یا برای آن دلیلی محکمه پسند بیاورد.
به نظر می رسد این خوش خدمتی گروهک منافقین به بیگانگان دلیل خوبی باشد برای حمایت غرب از آنها تا شاید در آینده نیز بتوانند نقش ستون پنجم دشمن را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان