کد خبر: ۳۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۱

توليد روزانه 240 هزار ليتر آيزوريسايکل در پالايشگاه شيراز

متخصصان فارسی ، موفق به تولید روزانه 240 هزار لیتر فرآورده جدید آیزوریسایکل(ماده اولیه پارافین) در پالایشگاه شیراز شدند.
مدیرعامل پالایشگاه نفت شیراز با اعلام موفقیت متخصصان فارسی در این پالایشگاه در زمینه تولید ماده اولیه پارافین گفت: به طور میانگین روزانه 240 هزار لیتر فرآورده جدید آیزوریسایکل در این پالایشگاه تولید می شود.
فرآورده جدید آیزوریسایکل در واحدهای پارافین سازی کاربرد فراوان دارد.
آقای شمس الدینی افزود: با تولید این محصولات ، ارزش افزوده ای معادل روزانه 120 میلیون تومان برای پالایشگاه ایجاد شده است.
وی با اشاره به تولید خوراک برای واحدهای پایین دستی در شرکت پالایش نفت شیراز گفت: پارسال همچنین موفق شدیم روزانه 200 هزار لیتر آیزوفیلد برای واحدهای روغن سازی تولید کنیم که این عملیات نیز روزانه 40 میلیون تومان ارزش افزوده برای پالایشگاه به همراه داشت و آیزوفیلد ، مازاد تولیدی برای تامین مواد اولیه صنایع داخلی از جمله واحدهای روغن سازی و به فروش می رسد.
شرکت پالایش نفت شیراز در سال 1350 تاسیس شد و در سال 1352 به بهره برداری رسید.
ظرفیت اسمی این پالایشگاه 40 هزار بشکه در روز و ظرفیت عملیاتی آن 60 هزار بشکه در روز است.
خوراک این پالایشگاه از نفت خام سنگین حوزه نفتی گچساران و میعانات گازی حوزه آغار و دالان تامین می شود.
تقطیر در اتمسفر ، تقطیر در خلا ، کاهش گرانروی ، تصفیه و تبدیل کاتالیستی نفتا ، تصفیه نفت سفید ، تولید گاز مایع ، هیدروکراکر ، تولید هیدروژن ، بازیافت گوگرد ، تصفیه بنزین با مراکس ، تصفیه آب با آمین و تصفیه آب ترش واحدهای تولیدی در این پالایشگاه انجام می گیرد.
انتهای پیام/20
 
نظرات بینندگان