کد خبر: ۳۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۱

آیا فرماندار با افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها موافقت می‌کند؟

افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های این روزها مسئله‌ای است که حامیان و مخالفان خاص خود را دارد. یکی از طبیعی بودن افزایش کرایه می‌گوید و دیگری به دلیل عدم اجرای فار دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، این افزایش را زیر سوال می‌برد.

به گزارش شیرازه رئیس شورای شهر شیراز در این خصوص با بیان اینکه باید بر افزایش کرایه تاکسی ها نظارت وجود داشته باشد، گفت: شهردار شیراز باید مباحث نظارتی را بر روند دریافت کرایه تاکسی افزایش دهد

همچنین بعضی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مخالف افزایش نرخ کرایه های تاکسی در شیراز هستند و معتقد اند که نباید تغییر کند.

غلام مهدي حقدل، رييس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر شيراز نيز گفت: دو سال بود که نرخ کرايه تاکسي ها اضافه نشده بود تا اينکه قرار شد سرنشينان تاکسي از 5 نفر به 4 نفر تقليل پيدا کند و همين مساله بهانه اي براي افزايش نرخ کرايه تاکسي شد، اما پس از مدتي قرار شد سرنشينان همان 5 نفر باشند و کرايه هم به صورت عادي افزايش پيدا کند.

مهدی خانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گفت  افزایش نرخ كرایه تاكسی بعد از اعلام نظر فرمانداری و ابلاغ این مصوبه عملیاتی خواهد شد كه حدود دو هفته به طول خواهد انجامید .

اعضای این شورا ،میزان ورودی انواع تاكسی های گردشی اعم از پراید، پیكان، پژو، سمند و ون را دو هزار ریال و و در سایر كورس ها به ازای هر كورس یك هزار و 500 ریال تعیین كرده‌اند.

براین اساس ، مسافران در كورس اول دوهزار ریال و در كورس های بالاتر به ازای هر كورس یك هزار و 500 ریال پرداخت خواهند كرد.

 عضو شورای اسلامی شهرشیراز با اشاره به لزوم تایید مصوبه این شورا در مورد نرخ های جدید كرایه تاكسی از طرف فرمانداری شیراز، اعلام كرد: افزایش زودهنگام كرایه تاكسی در این كلانشهر تخلف محسوب می شود.

این در حالی است که فرماندار شهرستان شيراز ضمن اشاره به مصوبه شوراي اسلامي شهر شيراز مبني بر افزايش كرايه تاكسي هاي اين شهر گفت: بر اساس قانون آنچه كه مربوط به افزايش هدفمندي يارانه هاست دركرايه ها اعمال شده و هم اكنون فاز دوم هدفمندسازي يارانه‌ها اجرا نشده است و به همين سبب دليلي بر افزايش قيمت ها به اين بهانه وجود ندارد.

جواد زرين كلاه با بيان اين مطلب كه منافع صنف پرتلاش تاكسي و حمل و نقل عمومي هم همچون منافع عموم مردم بايد ديده شود ، افزود: افزايش كرايه تاكسي و پاركينگ هاي عمومي تنها مصوبه شوراي اسلامي شهر است و اعمال نرخ هاي مصوب شده تا زمان تاييد آن از سوي فرمانداري غيرقانوني است.

وي از دستگاه هاي متولي خواست نظارت خود را در مورد افزايش غير قانوني كرايه تاكسي و پاركينگ هاي عمومي در شيراز افزايش دهند.

اما همه این موضع گیری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که استاندار فارس، دیروز حمایت تلویحی خود را از افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها اعلام کرد. صادق عابدین با بیان این‌که نرخ تاکسی و اتوبوس در فارس نسبت به سایر استان‌ها پائین است گفت: از فرماندار خواسته‌ام با انجام کار کارشناسی نرخ کرایه تاکسی را به گونه‌ای تایید کند که تاکسیرانان نیز ضرر نکنند. 

نظر می‌رسد با حمایت استاندار از افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها، فرمانداری شیراز مصوبه شورای شهر را خواهد پذیرفت.

انتها/ص

 

 

نظرات بینندگان