کد خبر: ۳۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۱

نماز جماعت‌ها پر‌ رنگ‌تر برگزار شود

امام جمعه شیراز گفت: شایسته است نماز جماعت‌ها پر رنگ‌تر برگزار شود چرا که اگر مومنان در این سنگر حضور نیابند دشمن جای آن‌ها را می‌گیرد

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: وزیر امور خارجه قبلی آمریکا در قاهره بیان کرده بود که سیستم تغذیه مالی مساجد برای آمریکا مهم است و علاوه بر نظارت بر دولت‌ها برای پیشبرد جنگ نرم باید بر روی مساجد نیز نظارت کرد.

به گفته وی، این اعتراف وزیر امور خارجه آمریکا نشان می‌دهد که از مساجد می‌ترسند و برای آن برنامه دارند و همان‌طور که امام خمینی (ره) مساجد را سنگر خواند لازم است که این سنگر حفظ شود.

ایمانی افزود: خطاب به برادران و خواهران دینی هشدار می‌دهم که مونین سنگر مسجد را رها کرده‌اید و اگر در این سنگر سرباز نباشد دشمن از آن استفاده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: چرا در بعضی از مساجد حضور مردم کمرنگ است چنانکه در برخی مساجد به جای نمازگذاران حضور معتادان را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: چرا نباید مساجد ما پر از مردمی باشد که همسایه مسجد هستند و دریغ که امروز جرات نکنند در مسجد اذان صبح بگویند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: این وضعیت شایسته شیراز دارالمومنین و سومین حرم اهل بیت (ع) نیست که کلمه مقدس را نیز بر اسم خود یدک می‌کشد و لازم است که مردم از مساجد خود دفاع و حمایت کنند.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان فرقه‌هایی اشاره کرد که معتقدند هر حکومتی قبل از حکومت امام دوازدهم محکوم به شکست است و در ادامه گفت: این سخنانی که بیان می‌کنند اگر با استناد به روایات است حتی اگر آن روایات متواتر باشد به دلیل اینکه بر خلاف قرآن است قابل قبول نیست غیر از اینکه این حرف‌ها هیچ‌گونه منطقی ندارد و به هرج و مرج در جامعه مسلمانان منتهی می‌شود.

وی اضافه کرد: این تفکر را دشمنان اسلام در جامعه رسوخ دادند تا مسلمانان به فکر نجات و اصلاح نیافتند و خود را از مهلکه ظلم ظالمان نجات ندهند.

اشاره به 21 تیر ماه سالروز واقعه مسجد گوهرشاد بخش دیگر خطبه‌های امام جمعه شیراز را به خود اختصاص داد و بیان کرد: نخستین کشف حجاب رسمی در کشور توسط بهائیت انجام شد که در دشت قزوین در اواخر دوره ناصرالدین شاه تجمع کردند.

وی افزود: منادیان کشف حجاب در ایران بهایی‌ها بودند و امروز نیز مدافع آن محسوب می‌شوند هر چند در دوران ستم‌شاهی پهلوی‌ها این مسئله به اوج خود رسید.

وی اضافه کرد: زمانی در کشور فرانسه اعلام می‌شود که زنان محجبه نباید وارد دانشگاه شوند چگونه در مملکت ما در ادارات دولتی و شرکت‌های وابسته به دولت شاهد حجاب نامناسب زنان هستیم و قانون را اجرا نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: گاهی حتی در مراودات و مجالس مذهبی مابین مومنان شاهد هستیم که خانواده‌های متدین نتوانسته‌اند حجاب را به طور مناسب در خانواده خود اجرا کنند که نیازمند دقت مضاعف است.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رزمایش رسول‌الله‌الاعظم توسط سپاه پاسداران انقلاب گفت: برد موشک‌های بالستیک 2 هزار کیلومتر است به نحوی که از کویر لوط اهداف در خلیج فارس را منهدم می‌کند.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل بدانند که اگر دست از پا خطا کنند تل آویو به تلی از خاک بدل شده و پایگاه‌های استکبار در منطقه نیز به راحتی به سیبلی برای ما تبدیل می‌شوند.

نظرات بینندگان