کد خبر: ۳۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۱

صادرات و تولید فارس به ترتیب30و 7 درصد رشد داشته است

معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش 30درصدی صادرات و 5تا7در صدی تولید خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، وجیه‌الله جعفری دوشنبه‌ شب در جشن روز ملی صنعت و معدن در شیراز اظهار داشت: امروز ستاد تسهیل در این استان تشکیل و به مشکلات 210 واحد صنعتی رسیدگی شد که از این تعداد 90 مورد مشکل بانکی داشتند.

معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سهم صنعت، معدن و تجارت در جی‌دی‌پی کشور 40 درصد است گفت: شرایط امروز کشور به ‌گونه‌ای است که بخش‌ خصوصی با همراهی دولت باید کمک کرده و مشکلات را برطرف کنیم.

وی از رشد پنج تا هفت درصدی در تمام عرصه‌های تولید خبر داد و بیان کرد: با وجود تمام مشکلات در عرصه‌های تولید در سطح کشور بین پنج تا هفت درصد رشد را شاهد هستیم.

جعفری در ادامه از رشد 30 درصدی در صادرات غیر نفتی خبر داد ابراز داشت: نمی‌توانیم یک‌طرفه قضاوت کرده و هر کدام بگوییم مشکل از طرف مقابل است، بسیاری از مشکلات وجود دارد که به هیچ وجه گفتن آن صلاح نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هر حرکتی اگر خالصانه و با نیت درست انجام شود به مقصد مناسب منتهی می‌شود، گفت: اگر مشکلاتی در طرح شبنم و سایر طرح‌ها و تصمیمات کلان وجود دارد، باید مطرح شده و با ارائه راهکار برطرف شدن آن را دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: تمام تصمیماتی که در سطوح کلان مدیریتی در کشور گرفته می‌شود با نیت کمک به تولید و حل مشکلات بوده است.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع مشکلات و محدودیت‌هایی وجود داشته و دارد اما اگر در جایی ایرادی وجود دارد باید کمک کنیم تا ایراد برطرف شود.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان