کد خبر: ۳۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۱

سرآمدی فارس در زمینه تعدد کاتبان وحی در کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: اگر کاتبان وحی فارس را شماره کنیم درمی‌یابیم که نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز چنین آثاری خلق نشده است

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا،محمود عالیشوندی پنج‌شنبه شب در آستانه ماه مبارک رمضان و در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه قرآنی عروه الوثقی و هفته فرهنگ رضوی فارس، اظهار کرد: بهره‌مندی فارس از اساتیدی نظیر احمد نی ریزی با کتابت یکصد و 20 قرآن کریم و استاد ارسنجانی در کنار دیگر کاتبان وحی، نشان دهنده قرار گرفتن فارس در درجات رفیعی از توجه به قرآن است.

عالیشوندی ادامه داد: اگر کاتبان وحی فارس را شماره کنیم درمی‌یابیم که نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز چنین آثاری خلق نشده است.

مدیرکل ارشاد فارس با بیان این‌که يك انتشارات با ارایه آثار خطی قرآن کریم در بخش جنبی نمایشگاه به این موضوع پرداخته است، تصریح کرد: فارس در مسیر ولایت قرار دارد و دعا و توجه امام هشتم، برای انسان‌هایی که در مسیر قرآنی زندگی می‌کنند، جاری و ساری است.

عالیشوندی با بیان این‌که قرار داشتن ایرانیان زیر چتر عنایات امام رضا(ع) وجهی زیبا از عنایات خداوندی به این مردم به شمار می‌رود، پیشنهاد داد که همگان نسبت به برگزاری هفته فرهنگ رضوی در طول سال اهتمامی جدی داشته باشند تا قرار داشتن در مسیر ولایت را عملا نشان دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: بزرگترین نتیجه برپایی نمایشگاه قرآنی در ماه رمضان، خلق فضای معنوی در جامعه است، چرا که این نمایشگاه‌ها فضایی را خلق می‌کند که به وسیله آن می‌توان ارزش‌های حاصل از کلام الهی را ترویج کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز و در وضعیتی که با تهاجم و خودباختگی فرهنگی مواجه هستیم، چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند فضایی را خلق و بستری فراهم کند که ارزش‌های برگرفته از کلام قرآنی ترویج داده شود.

عالیشوندی پرداختن به قرآن را برای رسیدن به زندگی متعالی هدفی والا برشمرد و با بیان این هشدار که برخی از سنت‌های حسنه در ماه رمضان فراموش شده و برخی در حال فراموشی است، اضافه کرد: در کنار برگزاری این نمایشگاه قرآنی همزمان با ماه میهمانی خدا، فرصت برای احیای سنت‌های فراموش شده و درحال فراموشی فراهم است.

نمایشگاه عروه‌الوثقی تا 5 مردادماه جاری در محل مجتمع فرهنگی شهید آیت الله ربانی شیرازی برپا و پذیرای عموم دلباختگان اهل بیت و فرهنگ قرآنی است.

نظرات بینندگان