کد خبر: ۳۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۱

اسرائیلی هابار دیگر در فلسطين اشغالي تظاهرات کردند

بیش از دوهزار نفر در فلسطین اشغالی برای گرامیداشت موشه سلمان که در تظاهرات چهاردهم ژوئیه در تل آویو در اعتراض به اوضاع وخیم اجتماعی خودسوزی کرد و روز جمعه در بیمارستان درگذشت، شنبه شب در تل آویو تظاهرات کردند.

به گزارش شیرازه،شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار می دادند «امشب ما همه موشه سلمان هستیم». این تظاهرات از محلی که سلمان خودسوزی کرده بود آغاز شد.
واحد مرکزی خبر در ادامه نوشت، برگزار کنندگان این تظاهرات با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: «ما با برپایی تظاهرات، یاد همه قربانیان اوضاع نابسامان اقتصادی و سیاست اجتماعی نادرست دولت اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو را گرامی می داریم».
در این بیانیه آمده است: «ما خواستار تامین نیازهای ضروری مردم هستیم تا شرافتمندانه و زیر سقف زندگی کنند... نابرابری، بمبی ساعتی در داخل جامعه اسرائیل است».
دو تظاهرات دیگر نیز در شهرهای بیت المقدس و حیفا در شمال اسرائیل برگزار شد که به گفته پلیس اسرائیل صدها نفر در آن شرکت کردند.
میکی روزنفلد سخنگوی پلیس اسرائیل گفت، تعداد بیشتری نیروی امنیتی برای مقابله با هرگونه رویداد غیرمنتظره در خیابانها مستقر شدند.
موشه سلمان (57 ساله) روز جمعه بر اثر سوختگی جان باخت و قرار است جسد او روز یکشنبه در منطقه هولون نزدیک تل آویو دفن شود. وی روز شنبه گذشته در تظاهراتی در تل آویو در نخستین سالگرد آغاز بزرگترین موج اعتراضات اجتماعی در تاریخ اسرائیل خودسوزی کرد. او در اعلامیه ای که قبل از خودسوزی قرائت کرد نوشت، «دولت اسرائیل و نتانیاهو و یووال اشتاینیتز وزیر دارایی او را مسئول حقارتی می دانم که شهروندان ضعیف اسرائیلی هر روز تحمل می کنند، آنها از فقرا می گیرند تا به ثروتمندان بدهند».
اعتراضات در فلسطین اشغالی تابستان گذشته آغاز شد و در آن فعالان خواستار اصلاحاتی شدند که موجب کاهش قیمت مواد غذایی و مسکن و هزینه های آموزشی شود. بسیاری از اسرائیلی ها معتقدند دولت به وعده هایش برای اصلاحات اقتصادی عمل نکرده است.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان