کد خبر: ۳۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۱

نرخ برخی مواد غذایی در شیراز طی ایام رمضان

نرخ مواد غذایی ماه رمضان در شیراز اعلام شد.

مهر، با توجه به  فرا رسیدن ایام ماه رمضان تقاضا برای خرید مواد غذایی مختلف در میان مردم بیشتر شده که در این میان مواد خوراکی از جمله زولبیا و بامیه، ترحلوا، آش و... از استقبال بیشتر برخوردار هستند.

 

در حال حاضر که چندین ساعت از شروع ماه رمضان گذشته نرخ فروش مایحتاج خوراکی مردم ساعتی پیش اعلام شد.

 

نائب رئیس مجمع امور صنفی شیراز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نرخهای مواد غذایی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری نداشته، یادآورشد: اصناف از سود خود کاسته اند تا مردم بتوانند در این ایام مایحتاج خود را به راحتی تهیه کنند.

 

خسرو فروغان ادامه داد: نرخ مواد غذایی مشخص شده برای ایام ماه رمضان در شیراز در حدی است که حتی کمترین تورمها نیز بر این نرخ ها تاثیر نداشته  و حتی افزایش قیمت روغن، شکر و.... در ارایه این نرخ های جدید محاسبه نشد.

 

وی تصریح کرد: نرخ نامه های جدید از صبح امروز در سطح شهر شیراز توزیع می شود و اصناف مکلف هستند مطابق این نرخ نامه اجناس خود را به فروش برسانند.

 

نائب رئیس مجمع امور صنفی شیراز با اشاره به نرخ برخی از مواد غذایی در شیراز تاکید کرد: کله و پاچه هر دست 24 هزار تومان، یک کیلو حلیم گندم  یک هزار و 700 تومان، یک کیلو آش سبزی یک هزار و 500 تومان، یک کیلو حلیک بادمجان  دو هزار تومان مشخص شده است.

 

فروغان ادامه داد: یک سیخ کباب کوبیده 75 گرمی به قیمت یک هزار و 500 تومان، یک سیخ کباب کوبیده 100 گرمی یک هزار 800 تومان، یک سیخ کباب کنجه 60 گرمی یک هزار و 700 تومان عرضه خواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نرخ ترحلوا نیز نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری نداشته، افزود: ترحلوای زعفرانی و ساده کیلویی یک هزار و 600 تومان، آش ماست کیلویی یک هزار و 700 تومان و آش رشته کیلویی یک هزار تومان  و یک کیلو توتابه ای سه هزار و 500 تومان است.

 

 

زولبیا و بامیه کیلویی 4500 تومان

 

رئیس اتحادیه قناد شیراز نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نرخ جدید زولبیا و بامیه گفت: قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در شیراز چهار هزار و 500 تومان است.

 

محمد خلیل ترابی تصریح کرد: هر کیلو زولبیا و بامیه تبریزی نیز به قیمت چهار هزار و 800 تومان عرضه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه نرخ زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر نداشته، یادآور شد: نرخ زولبیا و بامیه در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 20 تا 25 درصد افزایش داشته در حالیکه نرخ شکر و دیگر مواد اولیه به مراتب گرانتر از سال قبل شده است.

 

رئیس اتحادیه قنادان شیراز تاکید کرد: بازرسان نظارت خود را بیشتر خواهند کرد و با گران فروشان این صنف به شدت برخورد می کنند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان