کد خبر: ۳۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱

ویژه برنامه‌­های روز جهانی قدس در شیراز اعلام شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس بر همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه­های اجرایی استان و همچنین تشکل­های غیردولتی در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن روز جهانی قدس تأکید کرد

روز گذشته نشست ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در استان فارس در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از عصر مردم، حجت‌­الاسلام محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در آغاز این نشست به حساسیت روز جهانی قدس امسال با توجه به رویدادهای جهان اسلام اشاره کرد و گفت: بدون تردید مسلمانان جهان و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی روز جهانی قدس امسال را باشکوه­تر از سال­های گذشته برگزار خواهند کرد.
رضایی به نام­گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سال را با عنوان روز جهانی قدس از سوی امام خمینی اشاره کرد و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با نام­گذاری روز جهانی قدس موضوع قدس و فلسطین را در تاریخ نهادینه کردند و از این رو بزرگان، علما، نویسندگان و صاحب­نظران ما نیز باید به این مهم بپردازند. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس به ترویج و اشاعه فرهنگی روز جهانی قدس در سطح ملل دنیا اشاره کرد و گفت: زمانی که امام راحل با ابتکار حکیمانه خویش این روز را نام­گذاری کردند بسیاری از افراد و سران خودفروخته دنیای عرب باور نداشتند که این روز تبدیل به نهضتی در راستای مقابله با صهیونیست­ها در سطح جهان خواهد شد. وی اتحاد و هماهنگی مسلمانان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین را از دیگر اهداف برپایی روز جهانی قدس عنوان کرد و گفت: روز جهانی قدس تنها تجمع دنیای اسلام است که با شعار واحد و فراگیر برگزار می­شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان این که اکنون رژیم صهیونیستی در پی تصرف فرهنگی و اقتصادی جهان برآمده است یادآور شد، متأسفانه برخی سران خودفروخته کشورهای عربی در برابر هجوم و ظلم رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین سکوت کرده­اند. این در حالی است که بنابر توصیه پیامبر اسلام و بزرگان دین، مسلمان باید با شنیدن صدای مظلوم به یاری وی برخیزد.
رضایی ادامه داد: اکنون جمهوری اسلامی ایران با وجود فشارهایی نظیر تحریم و تهدید حاکمیت ظلم را نمی­پذیرد چرا که روش و منش نظام اسلامی برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است. رضایی بر همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه­های اجرایی استان و همچنین تشکل­های غیردولتی در راستای هر چه باشکوه­تر برگزار شدن روز جهانی قدس تأکید کرد و گفت: برپایی ایستگاه­های فرهنگی در طول مسیر با راهپیمایی با همکاری سازمان جوانان و ورزش، اتحادیه دانش­‌آموزی، ایجاد بسترهای مناسب بهداشتی برای راهپیمایان روزه­دار در طول مسیر، انتشار پوستر و بروشور پیرامون روز جهانی قدس، اجرای تدابیر امنیتی و انتظامی و ترافیکی در طول مسیر راهپیمایی از جمله مواردی است که باید برای بهتر برگزار شدن راهپیمایی روز جهانی قدس در سطح استان به آنها توجه گردد.
وی همچنین از برپایی نمایشگاه عکس غزه و فلسطین در ایام روز جهانی قدس در شیراز خبر داد و گفت: راهپیمایی امسال روز جهانی قدس همزمان با روز 27 مردادماه جمعه آخر ماه مبارک رمضان در سطح استان فارس برگزار می­شود که مسیر راهپیمایی در شیراز خیابان انقلاب اسلامی، چهارراه 15 خرداد، خیابان لطفعلی­خان زند، چهارراه مشیر، چهارراه پیروزی، بولوار شهید آیت­‌الله دستغیب و مصلای نماز جمعه شیراز می­باشد.

نظرات بینندگان