کد خبر: ۳۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱

مسجد وكيل شيراز مرمت می‌شود

مسجد وكيل شيراز براي نخستين‌بار پس از انقلاب اسلامي، به‌شكل اساسي مرمت مي‌شود.‌

به گزارش شیرازه مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس با اعلام اين مطلب در گفت‌وگو با ایسنا، بيان كرد: عمليات مرمتي مسجد وكيل، با 11ميليارد ريال اعتبار ملي و استاني انجام مي‌شود.

  او توضيح داد: پيش از انقلاب، مسجد وكيل به‌شكل اساسي مرمت شد و در سال‌هاي گذشته نيز به‌طور مداوم مرمت‌هايي درآن انجام شد كه بيشتر، جنبه‌ي اضطراري داشتند. به اين ترتيب، با توجه به اعتباري كه درنظر گرفته شده است اين مرمت، ويژه و كامل خواهد بود.

  وي درباره‌ي فعاليت‌هايي كه انجام مي‌شود، بيان كرد: يكي از كارهايي كه در برنامه داريم، سنگ كردن كف‌پوش حياط مركزي و حياط كوچك ضلع شمال شرقي مسجد است. اين كار به‌وسيله‌ي سنگ‌هاي اصلي مسجد كه برداشته شده و برش خورده‌اند انجام مي‌شود. همچنين دو مناره‌ي مسجد وكيل مرمت مي‌شوند و كاشي‌هاي هفت‌رنگي كه در بنا به كار رفته‌اند، تثبيت و مرمت خواهند شد.

  او با اشاره به اين‌كه بام مسجد وكيل ايزوله مي‌شود، ادامه داد: مطالعات استحكام‌بخشي شبستان ورودي مسجد، يكي ديگر از كارهايي است كه در اين پروژه انجام مي‌شود.

  وي درباره‌ي كارگاه ستاد عتبات عاليات كه در اين مسجد برپا شده بود، گفت: فعاليت آن كارگاه در مسجد ادامه ندارد و فنس‌‌كشي‌هايي هم كه براي ايجاد كارگاه انجام شده بود، جمع‌آوري شده است.

  مسجد وكيل يكي از بناهاي دوره‌ي زنديه در شيراز است كه به‌دستور كريم‌خان زند در وسعتي حدود هشت‌هزار مترمربع ساخته شد.

نظرات بینندگان