کد خبر: ۳۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۱

مبارزه با مواد مخدرحركت جهادی همه سازمان ها را می طلبد

رییس كل دادگستری استان فارس گفت:مواد مخدر ام الفسادی است كه بخش های زیر ساختی كشور را هدف قرار داده و مبارزه با این پدیده شوم همكاری، ممارست و تعامل و حركت جهادی همه سازمان ها را طلب می كند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا،دكتر ذبیح الله خدائیان، در نشست كمیته قضایی و انتظامی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: با اقدامات فرهنگی باید كاری كرد تا مردم از هرگونه ارتباط، تعامل و معاشرت احتمالی با قاچاقچیان مواد مخدر خودداری كرده و از این كار به شدت پرهیز كنند.

وی ادامه داد: امروزه موضوع قاچاق مواد مخدر و آثار مخرب آن برای كشور ما معضلی است كه طراحی های آن در خارج از مرزهای كشور انجام می شود و هدف اصلی دشمنان نیز از ترویج این بلای خانمان سوز در كشور نیز آلوده كردن جوانان این مرز و بوم است.

خداییان ضمن تاكید بر نقش اقدامات فرهنگی در خنثی كردن توطئه های دشمن اظهار داشت: متاسفانه برخی برنامه های تدوین شده در مبارزه با مواد مخدر، به رغم تقدیم شهدای بسیار در این راه و پرداخت هزینه های سنگین مادی و معنوی موفقیت چندانی را به همراه نداشته است.

رییس كمیته قضایی و انتظامی مبارزه با مواد مخدر فارس، اعتیاد را یكی از عمده ترین علل وقوع جرایم در فارس برشمرد و گفت: مشكلی كه امروز دامنگیر این استان شده وجود معتادانی است كه چهره شهر را مخدوش كرده و زمینه ناامنی و جرایم مختلف را هم فراهم كرده اند.

خدائیان افزود: وقتی سرپرست خانواده ای چه پدر یا مادر گرفتار اعتیاد می شود آن خانواده عمل تكیه گاه و سرپرست خود را از دست می دهد و این شروع بروز مشكلات و تنگناهای اقتصادی است كه در بسیاری از موارد زمینه برای آسیب های اجتماعی از جمله طلاق را فراهم می كند.

وی اضافه كرد: نهادهای حمایتی باید در اینجا نقش ویژه خود را ایفا نمایند چرا كه علل بسیاری از طلاق ها و از هم پاشیدگی خانواده ها ریشه در اعتیاد سرپرستان خانواده ها دارد.

رییس كل دادگستری فارس، پول شویی را از دیگر ضربات قاچاق مواد مخدر به اقتصاد كشور دانست و گفت: مواد مخدر ام الفسادی است كه بخش های زیر ساختی كشور را هدف قرار داده و مبارزه با این پدیده شوم همكاری، ممارست و تعامل و حركت جهادی همه سازمان ها را طلب می كند.

وی ضمن انتقاد از همكاری نكردن برخی نهادهای ذیربط برای راه اندازی اردوگاههای ویژه ترك اعتیاد و نگهداری معتادان پرخطر در شیراز اظهار داشت: دستگاه قضایی و انتظامی با برخوردهای شدید و جدی و اجرای احكام اعدام سوداگران مرگ بخش قابل اهمیتی از موضوع مبارزه با مواد مخدر را انجام داده اند .

وی ادامه داد:اما لازم است نهادهایی كه بودجه های مستقیم برای مبارزه با مواد مخدر در اختیار دارند نیز در عرصه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

خدائیان، با اشاره به ظرفیت های قانونی در برخورد با منقل داران گفت: قضات می توانند بر اساس ادله و مستندات محكم، طبق قانون حكم به تخریب و یا ضبط ملك منقل داران و توزیع كنندگان مواد مخدر به نفع دولت صادر نمایند.

نظرات بینندگان