کد خبر: ۳۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۱

اولویت‌های موضوعی اداره کل ارشاد اسلامی فارس

امام جمعه شیراز گفت: باید از ظرفیت های مساجد نیز در جهت ترویج هنر فاخر اسلامی بهره برد و از این طریق هنر فاخر اسلامی از شیراز به سایر نقاط جهان منتقل شود. 

به گزارش شیرازه به نقل از شبستان، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس، روز گذشته (31مرداد) در دیدار با احمد همتی بوشهری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه این اداره کل نسبت به سایر ادارات، دارای امتیازات ویژه ای است، گفت: از جمله می توان به تاثیر گذاری آن در مسائل کلان فرهنگی مانند مساجد، کتابخوانی و هنر اشاره کرد.

 وی با تاکید بر اینکه با توجه به وجود کانون های فرهنگی، هنری مستقر در مساجد و اثر بخشی ویژه آنها انتظار می رود تا این نهاد مهم فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: باید از ظرفیت های مساجد نیز در جهت ترویج هنر فاخر اسلامی بهره برد و از این طریق هنر فاخر اسلامی از شیراز به سایر نقاط جهان منتقل شود.

 نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و ادبی موجود در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران، ادامه داد: با هدفمند کردن فعالیت های فرهنگی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس می توان در زمینه ادبیات که همواره در این شهر مورد توجه بوده گام های جدیدی برداشت.

 امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مناسبت های مذهبی موجود نیز در برنامه ریزی های این اداره کل می بایست بصورت جدی دنبال شود تا از این موقیعت به خوبی در جهت فرهنگ سازی بهره برده شود، اظهار داشت: زبان هنر زبانی گویا و رساست و مردم استان فارس از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان انتظار دارند تا مسایل مختلف دینی و اجتماعی را با ساماندهی صحیح به زبان هنر منتقل کند.

 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: این وظیفه خطیر همراه با پیگری مسایل مهمی مانند ساماندهی فرهنگ عمومی، احیا امر به معروف و نهی از منکر، پیگیری امور کانون های فرهنگی هنری مساجد، امور قرآنی و پرداختن به همه اقسام هنر از دیگر مطالبات مردم استان فارس از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در دوره مدیریت جدید باید پیگیری شود.

نظرات بینندگان