کد خبر: ۳۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۱

شناسنامه شهدای مرودشت صادر می‌شود

رئیس اداره ثبت احوال مرودشت از تهیه شناسنامه شهدای این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس شاپور مرادی امروز  اظهار داشت: در سال جاری به همت اداره کل ثبت احوال استان، سپاه فارس و مرودشت و همچنین بنیاد شهید این شهرستان شناسنامه شهدای گرانقدر مرودشت صادر شده و به خانواده‌های آنان طی مراسمی تقدیم می‌شود.

وی افزود: طرح صدور شناسنامه شهدای گرانقدر کشوری است و برای نخستین بار در سال 90 توسط اداره کل ثبت احوال استان فارس و شیراز اجرا شد.

رئیس اداره ثبت احوال مرودشت اضافه کرد: در راستای جلوگیری از فرسوده شدن اسناد سجلی تمام اسناد این اداره به طور کامل بازسازی، مرمت و صحافی مجدد شده است و به صورت آرشیو نگهداری می‌شود.

این مسئول داد: همچنین در سال جاری نیز در نظر داریم که از گنجینه شهدا، نام‌آوران، مشاهیر و نویسندگان این شهرستان رونمایی کنیم.

این مقام مسئول افزود: به علت بعد مسافت بخش‌های تابعه شهرستان مرودشت تا اداره ثبت احوال این شهرستان برای انجام حوائج سجلی و در راستای سهولت انجام امور متقاضیان ساکن در بخش‌های تابع مرودشت نمایندگی‌های ثبت احوال در سه بخش کامفیروز، درودزن و سیدان با همکاری اداره کل ثبت احوال فارس، فرمانداری این شهرستان و بخشداری مرودشت در هفته دولت افتتاح شد.

وی افزود: با افتتاح نمایندگی ثبت احوال در این سه بخش پرجمعیت تمام مراجعات مردم و مشکلات آنها در محل سکونتشان قابل پیگیری است و حجم بسیاری از مراجعات به اداره ثبت احوال مرودشت را نیز کاهش می‌دهد.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: وقایع حیاتی شامل ولادت و فوت باید در مهلت قانونی 15 روز پس از تولد و 10 روز بعد از فوت به ثبت احوال برسند که با پیگیری‌های صورت گرفته درصد مهلت قانونی ثبت این‌گونه وقایع در اداره ثبت احوال مرودشت با 97 درصد ثبت شده، در استان فارس رتبه برتر را دارد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان