کد خبر: ۳۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۱

هنرمند شیرازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی رابه تصویر می کشد

هنرمند بسیجی با به تصویر کشیدن مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی و فروش آثار خود به نفع زلزله‌زدگان این منطقه در باغ ملی شیراز نمایشگاه برپا می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل ازروابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان فارس، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در مورد برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: بدون شک هنرمند بسیجی دارای رسالتی مهم و تاثیرگذار بوده و یکی از جاهایی که لازم است این رسالت را به انجام برساند حضور، ثبت و ضبط چنین صحنه‌هایی برای کمک است.

حجت حسنی ادامه داد: این رسالت مهم با سفر 10 روزه سجاد مختارزادگان (عضو فعال انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان فارس) به آذربایجان شرقی محقق شد؛ وی ثابت کرد که هنرمند بسیجی باید همیشه در ازخودگذشتگی و فداکاری در راستای کمک به همنوعانش پیشرو و پیشقدم باشد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس افزود: اگر چه سفر این هنرمند بسیجی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی یک شروع خوب بود اما باید همچنان شاهد حضور جمع بسیاری از هنرمندان متعهد در عرصه‌های این‌چنینی باشیم.

حسنی با اشاره به اینکه هنر عکاسی در ظاهر فریاد بی‌صدایی و بی‌قدرتی است، اضافه کرد: اما همین هنر هزاران گفته را در خود نهان دارد و بسیج می‌تواند با این دید به هموار کردن ناملایمات، دردها و رنج‌ها بپردازد و همچنین تسکین آلام دردها باشد.

وی هنرمندان را به طور عام دارای رسالتی مهم دانست و ادامه داد: حضور هنرمندان در چنین مناطقی که بخشی از خاک ارزشمند و سرزمین بزرگ ماست می‌تواند کمک بسیار بزرگی باشد و آنها می‌توانند با حضور خود و ثبت دقایق و لحظه‌ها به روش‌های مختلف تاثیر شگرفی را در اذهان باقی گذارند، از این رو به توسعه، رشد، کمک‌رسانی و سازندگی این مناطق کمک شایانی می‌کنند.     

حسنی گفت: اگر چه اکنون نیروهای بسیجی رسالت خود را انجام می‌دهند اما هنرمندان بسیجی نیز گوشه‌ای مهم و تاثیرگذار از این کار را انجام داده‌اند و با اقدامات این‌چنینی می‌شود یاریگر بسیاری از افراد زلزله‌زده بود.

این مقام فرهنگی تلاش برای ثبت لحظه‌ها و کمک به هموطنان زلزله‌زده را از اهداف اساسی برگزاری این نمایشگاه عکس دانست و گفت: این نمایشگاه عکس کاری انسان‌دوستانه است و موجب تاثیرگذاری بر دل‌ها و ذهن‌های مردم برای کمک به هموطنان می‌شود.

وی با اشاره به هنر عکس و پیام نهفته در آن، بازدید از نمایشگاه عکس مناطق زلزله‌زده آذربایجان را به همگان توصیه کرد.

سازمان بسیج هنرمندان فارس از تمام هنرمندان و مردم استان فارس دعوت کرده است تا ضمن شرکت در نمایشگاه عکس سجاد مختار‌زادگان از مناطق زلزله‌زده (آثار ارائه شده به نفع مردم زلزله‌زده‌ آذربایجان به فروش می‌رسد)، مراتب مهرورزی خود را ابراز کنند

نظرات بینندگان