کد خبر: ۳۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱

پخش مستند «سرای‌آفتاب» ویژه شاهچراغ از شبکه‌یک

مستند «سرای آفتاب» که توسط تولیت آستان مقدس شاهچراغ تهیه شده است، روز شنبه ساعت 18:30 از شبکه یک پخش می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، سید ابوالحسن عمرانی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان "سرای آفتاب" درباره موضوع این مستند گفت: بررسی تاریخچه ساخت و معماری حرم شاه چراغ در ادوار مختلف تاریخ از دوره آل بویه تا عصر حاضر محور این برنامه است.

وی افزود: ساخت بنا، گنبد، گلدسته‌ها، مقرنس کاری، آیینه کاری، خوشنویسی، قلم زنی و تعمیرات مختلفی که در دوره‌های متعدد بر روی آستان انجام شده از جمله موضوعاتی است که در این مستند به آنها اشاره می‌شود.

به گفته تهیه کننده مستند "سرای آفتاب" که توسط تولیت آستان مقدس شاهچراغ تهیه شده است، روز شنبه ساعت 18:30 از شبکه یک پخش می‌شود.

عمرانی همچنین از پخش این مستند در شبکه‌های برون مرزی خبر داد و گفت: با توجه به نامگذاری شهر شیراز به عنوان حرم سوم اهل بیت از سوی رهبری با محوریت حضرت شاه چراغ، گسترش شیوه‌های معرفی حضرت احمد بن موسی در دستور کار حوزه فرهنگی آستان مقدس قرار گرفته است، لذا برای آشنایی بیشتر ارادتمندان اهل بیت در خارج از کشور با شخصیت ولایت مدار حضرت شاه چراغ مستند "سرای آفتاب" به زبان انگلیسی تولید و به زودی از شبکه‌های برونمرزی به سمع و نظر بینندگان این شبکه‌ها خواهد رسید.

تصویربرداران این مستند میلاد پناهی و صمد فرهنگ هستند، تدوین را سعید احمدی پناه و میلان پناهی انجام داده‌اند، هماهنگی بر عهده مجتبی ناظم زادگان و بهنام جعفری راد بوده، امور رایانه‌ای سید علی محمد حسینی و گوینده متن فرهاد کریم پور است و بهنام جعفری راد نیز به عنوان بازیگر در این پروژه حضور دارد.

نظرات بینندگان