کد خبر: ۳۶۱۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱

نظر یک نماینده استان فارسی در باره اسکار

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم، گفت:بهتر بود ایران در راستای منافع هنری و ملی فیلم منتخب خود را به اسکار می فرستاد تا \\\"یه حبه قند \\\"به عنوان نماینده سینمای ایران نشان دهنده سینمای برترما در مقابل سینمای فاسد برخی کشورها باشد.

به گزارش شیرازه جمشیدجعفرپور در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، درباره تحریم اسکار از سوی ایران گفت: بهتر این بود که اعتراض خود را با حضور در اسکار و نمایش یک فیلم فاخر وپر محتوا نشان می دادیم.

 نماینده مردم خنج، لارستان و گراش در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تحریم اسکار از دو منظرقابل ارزیابی است، توضیح داد: شرکت نکردن در مراسم اسکار موضوع اول است که من با آن مخالفت دارم و دیگری شیوه‌ای است که برای شرکت نکردن در اسکار طی شد.

وی با بیان اینکه انتقادی به این شیوه ندارم، گفت: اگر فیلمی را برای معرفی به اسکار انتخاب نمی‌کردیم ، تحریم این مراسم از سوی ایران موثر نبود، این درحالی است که با انتخاب فیلمی فاخر نشان دادیم که ایران ضمن داشتن اثر قابل قبول برای اسکار در اعتراض به  فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی در این مراسم شرکت نمی کند.

 نماینده اصولگرای مجلس نهم ، با بیان اینکه در تحلیلی خوش‌بینانه تصمیم اتخاذ شده با این شیوه قابل دفاع است، گفت: درعین حال ایران از فرستادن فیلم منتخب خود به اسکار نفع بیشتری می‌برد.

جعفرپوربا یادآوری موفقیت ایران در اسکار سال گذشته به دلیل معرفی فیلم جدایی نادر از سیمین، گفت: درعین اینکه ما اعتراض خود به ساخت فیلم توهین آمیز را داشتیم، اگر این فیلم به اسکار می‌رفت ،چه بسا می‌توانست برای ما افتخارات بیشتری کسب کند.

وی، با بیان اینکه اعتراض به ساخت فیلم موهن با شرکت در مراسم اسکار دو موضوع تفکیک شده از یکدیگراست، گفت: بهتر بود که ایران در راستای منافع هنری و ملی، فیلم خود را به اسکار می فرستاد تا  نماینده ایران  نشان دهنده سینمای برترما در مقابل سینمای فاسد برخی کشورها باشد.

جعفرپوربا بیان اینکه یه حبه قند در مقایسه با فیلم توهین آمیز به پیامبر اکرم (ص) برخوردار از مبانی و مضامین معنوی است، توضیح داد: فیلم جامعه ایران که دنیا را به روحانیت و معنویت دعوت می‌کند، باید با حضور در اسکار اعتراض خود را به سینمای مبتذل نشان می‌داد.

کمیته انتخاب دو روز پیش فیلم سینمایی«یه حبه قند» آخرین ساخته‌ رضا میرکریمی را به عنوان نماینده ایران در اسکار انتخاب کرد، پس از آن شمقدری رئیس سازمان سینمایی پیام تبریک همراه با پیشنهاد تحریم را به رسانه‌ها داد و در ادامه وزیر ارشاد از تصمیم این وزارتخانه برای شرکت نکردن در مراسم اسکار امسال خبر داد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مخاطب
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۱
0
سلام.فیلم جدایی نادر از سینین برای ما افتخاره؟ کجای این فیلم نشان دهنده فرهنگ اسلامی ماست؟ آنجا که در مراسم اهدا جایزه با زن بیگانه دست داد یا کشف حجاب فاطمه معتمدآریا؟ یا آنجا که آمریکائیه گفته بود این فیلم تصویرارزشمندی اززندگی در ایران نشان میدهد؟ کدامش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!