کد خبر: ۳۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

فارس مقام نخست تولید فرش کشور را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با درنظرگرفتن سهم 16 درصدی فرش از سبد صادرات غیرنفتی این استان و سهم 17 درصدی تولید فرش دستباف کشور، فارس مقام نخست تولید فرش کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با درنظرگرفتن سهم ۱۶ درصدی فرش از سبد صادرات غیرنفتی این استان و سهم ۱۷ درصدی تولید فرش دستباف کشور، فارس مقام نخست تولید فرش کشور را به خود اختصاص داده است.

مهندس غفارصفری، افزود: سالانه حدود ۸۰۰ هزارمترمربع فرش در استان فارس تولید می شود.

او ادامه داد: درپنج ماه نخست امسال ۵۰۸ تن فرش به ارزش ۲۰ میلیون دلاراز این استان به حدود ۴۰ کشورجهان صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی حاکی از ۹ درصد افزایش است.

وی ادامه داد: کارگروه توسعه صادرات استان فارس با توجه به سیاست های کلان دولت و توانمندی های بخش خصوصی با هدفگذاری ۱۰۸ میلیون دلار صادرات فرش دستباف درسال جاری، عزم خود را برای ارتقای سهم کمی صادرات جزم نموده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: پارسال، دو هزار و ۱۰۵ تن فرش به ارزش بیش از ۶۹ میلیون دلار به ۴۲ کشور جهان صادر شد که درمقایسه با سال ۸۹، از نظرکمی بیانگر ۱۶ درصد افزایش است.

صفری افزود: هم اینک حدود ۱۸۰ هزاربافنده فرش دستباف در این استان به صورت فعال و نیمه فعال مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: حمایت از برگزاری نمایشگاه های تخصصی داخلی و خارجی توسط بخش خصوصی، برگزاری جشنواره های فرش استانی، پیگیری برای اجرایی شدن بیمه درمانی بافندگان، ارائه تسهیلات از محل اعتبارات بنگاه های زود بازده به منظور ایجاد و توسعه کارگاه های قالیبافی بخشی از اقدامات حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از فرش دستباف است.

وی ادامه داد: تامین بخشی از نیاز مالی بافندگان برای خرید مواد اولیه و سرمایه ای، تامین بخشی ازهزینه های اعزام هیات های تجاری و بازاریابی صادرکنندگان فرش به کشورهای هدف و افزایش میزان پرداخت جوایز صادراتی از سه درصد به پنج درصد بخش دیگری از اقدامات حمایتی این وزارتخانه برای حمایت و پشتیبانی از فرش دستباف است.

نظرات بینندگان