کد خبر: ۳۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

عملیات اجرائی منطقه نمونه گردشگری هفت برم آعاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از شروع عملیات اجرایی منطقه نمونه گردشگری هفت برم، فردا چهارشنبه 11 مهر ماه همزمان با آخرین روز هفته گردشگری خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،فریدون فعالی با بیان اینکه منطقه نمونه گردشگری هفت برم از ظرفیت‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری برخوردار است، اظهار داشت: زمین مورد نیاز این پروژه توسط بخش خصوصی تامین شده که با سرمایه‌گذاری بیش از 400 میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در زمینه اجرایی شدن این پروژه توسط شرکت منطقه نمونه گردشگری هفت برم افزود: این پروژه در مکانی حدود 48.1 هکتار در دو سایت متصل که حدود 16 هکتار آن برای خدمات صرف گردشگری و 32 هکتار برای شبکه راه‌ها و مجموعه گردشگری ویلایی با فضاهای اختصاصی و همچنین خدمات مورد نیاز آنان تعلق می‌گیرد شامل مراکز اقامتی، پذیرایی، مراکز تفریحی و فرهنگی، فضای ورزشی، دریاچه و ورزش‌های آبی، بوستان‌ها، مسیرهای ویژه اسب‌سواری و دوچرخه سواری، تالار اجتماعات و مسجد است.

فعالی با اشاره به اینکه هر ساله بازدیدکنندگان داخلی و توریست‌های خارجی بسیاری از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان فارس بازدید می‌کنند، بیان داشت: منطقه نمونه گردشگری هفت برم در استان فارس با توجه به موقعیت قرارگیری، دسترسی و برخورداری از مواهب طبیعی و استقرار در دامنه‌های کوهستانی زاگرس جنوبی به عنوان یکی از پرجاذبه‌ترین نقاط این استان محسوب می‌شود که همین عامل می‌تواند ظرفیتی برای موفق بودن پروژه هفت برم باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه هفت برم در مسیر جاده ترانزیتی شمال به جنوب کشور قرار گرفته و در ایام تعطیل مسافران داخلی بسیاری برای بازدید از جاذبه‌های فارس راهی این استان می‌شوند، می‌توان با احداث و بهره‌برداری از پروژه هفت برم گردشگران را راهی این منطقه نیز کرد تا علاوه بر استفاده از خدمات قرار گرفته در سایت مجموعه که شامل فضاهای اقامتی (متل) و خدمات تفریحی گردشگری است، از طبیعت بکر منطقه نیز استفاده برده و با روحیه خوب و کسب خاطرات شیرین به شهر خود بازگردند.

فعالی افزود: فاصله مناسب محل پروژه تا مرکز استان و استقرار در میانه راه شیراز کازرون و شیراز دشت ارژن به گونه‌ای است که نه تنها امکان بهره‌برداری ساکنان شهر شیراز، بلکه فرصتی برای حضور مسافران داخلی و خارجی را فراهم می‌کند.

به گزارش فارس، منطقه هفت برم از جمله مناطقی است که به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب، منابع آبی سطحی و زیرزمینی قابل توجه و خاک مرغوب، خاستگاه فعالیت‌های کشاورزی و باغبانی بوده و این موضوع یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که این منطقه را برای احداث یک مجتمع گردشگری معرفی می‌کند.

همچنین آبگیرهای متعدد واقع در منطقه و همچنین ارتفاعات زیبای هفت برم که یکی از مناطق بکر و دیدنی و جاذب گردشگری بوده، در فاصله نزدیکی از شمال محدوده مطالعاتی قرار دارد که خود به عنوان ظرفیتی بزرگ برای جذب گردشگر و نیز ظرفیت طبیعی در محدوده مورد نظر است.

منطقه نمونه گردشگری هفت برم در استان فارس، شهرستان شیراز، بخش ارژن و دهستان قره چمن و در فاصله 60 کیلومتری غرب شهر شیراز در محور مواصلاتی شیراز کازرون قرار دارد که بعد از شهر خان زنیان با طی کردن حدود 20 کیلومتر از محور فرعی منشعب از این محور به منطقه خوش و آب و هوا و تپه ماهوری، کوهپایه‌ای هفت برم می‌رسد.

نظرات بینندگان