کد خبر: ۳۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

23بیمارستان فارس مهر شافی گرفتند

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: درمرحله دوم اعطای مهرشافی دراین دانشگاه 23 بیمارستان در 19 شهرستان استان فارس موفق به دریافت مهرشافی شدند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا،دکترعبدالعلی افزود: مراسم اعطای مهر شافی با عنوان ˈشاخص های اعتبار بخشی فرهنگیˈ به میزبانی این دانشگاه در شیراز برگزار شد.

وی افزود: دوردوم بازدید از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان فارس در شیراز و 18 شهرستان دیگر که از 22 خرداد ماه امسال تا 26 مرداد ماه ادامه داشت.

محقق زاده ادامه داد: پنج نفرکارشناس خبره این طرح که ازمعاونت های مختلف دانشگاه ازجمله معاونت فرهنگی و دانشجویی، توسعه و پشتیبانی، درمان و نیز مسوولان کمیته انطباق و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بودند، به صورت فشرده انجام این نظارت را برعهده داشتند.

او گفت :ظرف مدت یاد شده 32 بیمارستان در19 شهرمختلف استان فارس ارزیابی شد که از این تعداد 23 بیمارستان موفق به دریافت این نشان فرهنگی شدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بیمارستان هایی که در این مرحله موفق به اخذ مهر شافی شده اند، متعهد می شوند برای عرضه خدمات ذکرشده درشرایط این طرح ، خدمت کنند و این روند را بهبود بخشند.

پوشش مناسب بیماران در بخش ها و اتاق عمل، رعایت حریم خصوصی بیمار، پیگیری نارضایتی بیماران، بررسی رفتار کارکنان با بیماران، رضایت مندی بیمار وهمراهان، رعایت قواعد اخلاقی ونحوه پوشش کادر درمانی و اداری، رعایت موازین شرعی و ادای فریضه نماز دربیمارستان ها از جمله معیارهای این طرح محسوب می شود.

مرحله اول طرح اعتبار بخشی فرهنگی بیمارستان های شهرشیراز دربهمن ماه سال گذشته انجام شد و در قالب آن 11 بیمارستان موفق به دریافت مهر شافی شدند.

نظرات بینندگان