کد خبر: ۳۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

شکایت رزمندگان فارس از روزنامه شرق

جمعی از رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در استان فارس به دنبال چاپ کاریکاتور توهین آمیز به رزمندگان اسلام در روزنامه شرق در هفته دفاع مقدس از مدیر مسئول  و کاریکاتوریست این روزنامه به مراجع قضایی شکایت کردند.

سرهنگ زائری مسئول معاونت حقوقی سپاه فجر درگفتگو با خبرنگار شیرازه با انتقاد شدید از اقدام روزنامه شرق براي درج كاريكاتور توهين آميز به رزمندگان گفت:به نمایندگی از رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس  از مدیر مسئول و کاریکاتوریست هتاک این روزنامه به دادگستری شکایت کرده ایم و دراین رابطه در شعبه 14دادگاه انقلاب شیراز پرونده تشکیل شده و موضوع درحال رسیدگی است.

زائری اظهارداشت :ما خواستار اشد مجازات برای هتکان به رزمندگان هستیم و تا رسیدن به نتیجه مطلوب که خشکاندن ریشه این نفاق ها و برچیده شدن پایگاه های دشمن باشد موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است؛مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق روز5مهرماه بازداشت شد و یک شنبه 9مهرماه با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و موافقت بازپرس پرونده از زندان آزاد شد.
هادی حیدری کاریکاتوریست این روزنامه یک شنبه 9مهرماه به دادسرای فرهنگ و رسانه رفت وبعد از ارائه توضیحاتی اکنون ازاد است.و هم اکنون پیرو تصمیم اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات روزنامه هتاک شرق توقیف شده و پرونده آن  به دادگاه ارسال شده است.
روزنامه شرق از ابتدای تولد خود در دوران اصلاحات تاکنون چندین بار به خاطر پیشبرد اهداف جنگ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دشمنان ایران محکوم به توقف انتشار شده است.

نظرات بینندگان