کد خبر: ۳۶۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱

سیمای 24 ساعته‌ای که سیمای سومین حرم اهل بیت(ع) نیست

برخی از مدیران سیمای فارس زمانیکه با انتقادات وسیع مردم متدین در برابر برنامه های بی محتوا و غفلت محور که با استفاده از به نمایش درآوردن گفتگوهای نامتعارف و بیهوده روبرو می شوند، استدلال می کنند که با پخش چنین برنامه هایی سعی داریم مخاطب را جذب کنیم تا به سمت ماهواره و برنامه های ضددینی آنها نروند.

شیرازه - استان فارس و بطور خاص شیراز، بدلیل عدم ثبات مدیریتی، شورای بالاشهری با تصمیمات تبعیض آمیز برآمده از تفکر سرمایه سالاری غرب، وجود اغلب نمایندگان ناکارآمد، تمرکز جریان فتنه بر فارس به عنوان پایگاهی مطمئن و بطور خاص تر درگیری های سیاسی میان گروه ها و جریانات اکنون از پیشرفت و عدالت آنچنان که شایسته استانی در قله می باشد، بهره ای نبرده است.

اما مانند بسیاری از دستگاههای استان فارس، صداوسیمای فارس نیز اکنون آنچنان که شایسته فارس و شیراز به عنوان سومین حرم اهلبیت(ع) باشد، به هیچ وجه نیست. و حتی با ساخت برخی برنامه ها دقیقا مخالف و متضاد با اهداف عمیق فرهنگی سومین حرم اهلبیت(ع) می باشد.

سیمای استان فارس که بیش از یکسال است دچار تغییر و تحول مدیریتی نیز گشته است، تنها مدام با مانور تبلیغاتی فراوان از 24ساعته شدن خود می گوید و به خود می بالد، در حالیکه در محتوا و تولید برنامه های اصیل انقلاب اسلامی هیچ حرکتی دیده نمی شود. سیمایی که باید سیمای سومین حرم اهلبیت(ع) با تمام معنای خود باشد، اکنون تبدیل به سیمای برنامه های تکراری، و در معدودترین برنامه مورد افتخار خود در برنامه "خوشا شیراز" تبدیل به سیمای هنرمندان پایتخت نشین با ظاهری نامتعارف و به دور از شان سومین حرم اهلبیت(ع) شده است. سیمای فارسی که با نمایش برنامه ها و سریال هایی سبک زندگی و ذائقه مردم را دقیقا همان خواست غرب می کند.

گویا مدیران صداوسیمای فارس فکر می کنند تنها با آوردن پسوند مقدس یا سومین حرم اهلبیت(ع) برای شیراز توسط گویندگان اخبار، سیمای فارس رسالت خود را در برابر این مفهوم عمیق و فراگیر در تمام شئون انجام داده است. اما اگر کمی دقت به تمامی برنامه های شبکه 24ساعته فارس کنیم، متوجه خواهیم شد نه هیچ رنگ و بویی از گفتمان انقلاب اسلامی دیده می شود و نه اعتنایی به تاکید امام خامنه ای روحی له الفداه مبنی بر شناخته شدن شیراز به عنوان سومین حرم اهلبیت(ع) می شود. حتی در سویی دیگر با ساخت برنامه هایی زرد و بی محتوا سعی در جذب مخاطب را دارند، که البته در این امر نیز موفق نبوده اند.

برخی از مدیران سیمای فارس زمانیکه با انتقادات وسیع مردم متدین در برابر برنامه های بی محتوا و غفلت محور که با استفاده از به نمایش درآوردن گفتگوهای نامتعارف و بیهوده روبرو می شوند، استدلال می کنند که با پخش چنین برنامه هایی سعی داریم مخاطب را جذب کنیم تا به سمت ماهواره و برنامه های ضددینی آنها نروند. که خود این استدلال محکم ترین دلیل بر نامطلوب بودن چنین برنامه هایی می باشد. تمام اینها در حالیست که مدیرکل صدا و سیمای فارس در مراسم معارفه معاونت اداری و مالی صداوسیمای فارس طی سخنانی گفته بود: " در واقع باید در صدا و سیمای مرکز فارس با شتاب و پر انرژی حرکت کنیم تا فرمایش های رهبر معظم انقلاب در صدا و سیمای فارس، محقق شود."

گویا جناب ایشان سخنان صریح و عتاب آمیز امام خامنه ای را مطالعه نکرده اند که فرمودند:

«بي شك در درون كشور ما كساني هستند كه همان انگيزه هاي ضديت با اين گرايش به اصطلاح "بنيادگرايي" را دارند؛ شما از آنها اصلاً رو دربايستي نكنيد! در تنظيم برنامه ي ادب و هنر و يا حتي برنامه ي كودكان، يا فيلم و سريال، هيچ وقت اين فكر را نكنيد كه اگر ما اين گرايش را نشان داديم، ممكن است يك تيپ روشنفكري كه مثلاً خوانندگان فلان مجله هفتگي هستند، خوششان نيايد، به دَرَك، خوششان نيايد! شما اصلاً كاري بكنيد كه آنها خوششان نمي آيد؛ هيچ ملاحظه ي اين چيزها را نكنيد؛ نگوييد ما اين شخصيت را بايد تحمل كنيم، شايد آنها جذب بشوند؛ نه، شما ببينيد آيا در تجليل اين شخصيت، نقطهي منفي اي وجود ندارد؟ نگوييد ما بايد با اين آقا مصاحبه كنيم، يا سخنراني اين آقا را در فلان سمينار يا در فلان مجموعه پخش كنيم براي اين كه آن جناح هم به اين كانال علاقه مند بشوند؛ نه شما نگاه كنيد ببينيد آيا اين حركت شما براي آن هدفگيري اصلي ضرري دارد يا ندارد؛ اگر ضرر دارد اصلاً ملاحظه نكنيد كه فلان كسان ممكن است با اين كار جذب بشوند؛ نه؛ بگذاريد جذب نشوند؛ كاملا ً صريح عمل كنيد..»

 

متاسفانه آنچه از سیمای فارس مشاهده می شود دقیقا همین نکته است که توده ی عظیم مردم متدین فارس هیچ سهمی از برنامه های 24ساعته رسانه ملی در استان ندارند. و دقیقا عکس این قضیه تنها در جهت جلب رضایت روشنفکران و القای باورهای بورژوایی خود می باشد تا فرمایشات مقام معظم رهبری و دغدغه های اصیل و اصلی مردم.

به راستی در میان انبوه برنامه های تکراری و بی موای سیمای ناقص و معیوب فارس، چقدر به درد محرومین و مستضعفین به عنوان صاحبان اصلی انقلاب پرداخته شده است؟ اصلا آیا مردم پایین شهر جایگاهی در نگاه مدیران سیمای فارس دارند؟ تا کنون چقدر از مشکلات اصلی مردم در تنها رسانه ای که متعلق به خودشان می باشد مطرح شده است؟ آیا سیمای فارس تنها متعلق به سرمایه داران هتل ها و مجتمع های آنچنانی می باشد یا سهمی هم برای مستضعفین قائل می شود؟

اکنون حتی با نگاهی گذرا به بخش اخبار سیمای فارس نگاه محافظه کارانه و عدم توجه جدی مدیران این دستگاه را به محرومین و قشر عظیم مردم متوجه خواهیم شد. در آن جائیکه خبرهای دست چندم و پیش پاافتاده که هیچ اهمیت و حتی جذابیتی برای مردم ندارد را به عنوان اخبار فارس اعلام می کنند، که این خود باعث عدم اعتماد و بدبینی به رسانه ملی در فارس می شود، چرا که هر روز با اخبار و حوادثی روبرو می شوند که در روزنامه ها و سایت ها تشریح می شود اما در سیمای فارس جایی ندارد.

البته تمام اینها شاید زیاد دور از انتظار هم نبوده است، چرا که همانطور که مدیرکل صداوسیمای فارس جناب آقای کشفی مکررا گفته اند، ظاهرا رسالت اصلی سیمای فارس تنها حضور و کسب جوایز از جشنواره ها و شبکه های سراسری مختلف می باشد. و مطالبات زمین مانده رهبری معظم و جمعیت عظیم متدین فارس اهمیتی برای مدیران این شبکه ندارد.

امیدواریم مدیران سیمای فارس، انتقادات و مطالبات مردم فارس را به گوش جان بشنود، و تنها دغدغه خود را عملی کردن فرمایشات امام خامنه ای روحی له الفداه بگذارد و از طعن عده ای روشنفکرمآب نهراسند، و در ساخت برنامه ها سیما توجه جدی به سومین حرم اهلبیت(ع) با تمام معنا و محرومین و مستضعفین داشته باشند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ني ريز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱
0
سیمای شیراز است نه سیمای استان فارس. اصلا شهرستانهای استان فراموش شده اند.