کد خبر: ۳۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱

ساخت شهرک‌های سینمایی در دستور کار سازمان سینمایی قرار گیرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، بابا یادآوری تخریب و فروش دکورهای سریال مختارنامه، گفت: ساخت شهرک‌های سینمایی مجهز باید در دستور کار سازمان سینمایی قرار گیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت،سیداحمدرضا دستغیب درباره ساخت شهرک‌های سینمایی دائمی و مجهز، گفت: ساخت شهرک‌های سینمایی به کاهش هزینه‌های سینماگران در دراز مدت می انجامد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داشتن شهرک‌های سینمایی دائمی هزینه تولید را در دراز مدت برای سینماگران کاهش می‌دهد و سینمای ایران را از اجاره نشینی نجات می‌دهد، افزود: فروش و تخریب دکورهای پرهزینه  سریال مختارنامه نتیجه نداشتن یک شهرک مجهز و بزرگ سینمایی در کشور است.

وی، با بیان اینکه وزارت ارشاد با تاسیس سازمان سینمایی کشور حوزه سینما را فعال کرده است، توضیح داد: فعال شدن این سازمان می‌تواند منجر به انجام اصلاحاتی در این بخش شود.

نماینده اصولگرای مجلس نهم با اعلام اینکه ظاهرا سازمان سینمایی درحال اصلاح امور است، ادامه داد: در زمان حاضرشاهد وضعیت مطلوبی هستیم و به نظر می‌رسد که آرام آرام  به سمت حل مشکلات سینمای ایران گام بر می‌داریم.

دستغیب با بیان اینکه اکنون بسیار زود است که بخواهیم نقدی برعملکرد سازمان سینمایی داشته باشیم، گفت: هنوز زمان زیادی ازتاسیس سازمان سینمایی نگذشته و نمی توان نقدی بر عملکرد این مجموعه تازه تاسیس داشت، اما قطعاً ساخت شهرک‌های سینمایی مجهز و بزرگ باید در دستور کار سازمان سینمایی قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با بیان‌اینکه در ساخت شهرک‌های سینمایی دو نکته قابل تامل است، گفت: از آنجایی که شهرک‌های سینمایی، حوزه زیرساخت و جزء زیرساخت‌های اصلی محسوب می‌شود، قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس iهشتم، ادامه داد: در واقع تا زمانی که جنبه گردشگری به شهرک‌های سینمایی داده نشده وبه ظرفیت‌های آن اضافه نشود، اصلاح و گسترش آن به عنوان بخش زیربنایی حوزه فرهنگ برعهده دولت است  و همه کوتاهی‌ها از چشم دولتمردان دیده می شود.

  قرار است دکورهای سریال مختارنامه به زودی تخریب شود و قسمتی از آن به فروش برسد که این موضوع برخلاف حفظ این دکورها که مستلزم صرف هزینه است، سود مالی خوبی را نصیب صدا و سیما خواهد کرد.

نظرات بینندگان