کد خبر: ۳۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱

6 میلیارد تومان برای تغذیه دانشجویان نیاز است

رئیس دانشگاه شیراز گفت: هزینه 2 میلیارد و 200 میلیون تومانی تامین غذای دانشجویان با نرخ‌های جدید 6 میلیارد برآورد می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمد موذنی بعد از ظهر امروز در گردهمایی هم‌اندیشی مدیران دانشگاه‌های استان فارس اظهار داشت: در این استان 133 واحد دانشگاه و مرکز آموزش عالی وجود دارد و 256 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: از این تعداد دانشجو 50 هزار نفر در مقطع کاردانی، 186 هزار نفر کارشناسی، 20 هزار نفر کارشناسی ارشد و 960 نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

موذنی ادامه داد: یک‌هزار و 990 نفر عضو هیئت علمی تمام وقت، یک‌هزار و 105 استاد مدعو و در مجموع با احتساب مدرسان غیر استادیار 11 هزار و 245 نفر مدرس در فارس وجود دارد.

رئیس دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: در این استان 104 خوابگاه موجود است که 41 هزار و 562 دانشجو در آنها اسکان دارند.

به گفته وی از این تعداد خوابگاه 34 واحد پسرانه با 8 هزار دانشجوی پسر و 76 خوابگاه دخترانه با 33 هزار دانشجوی دختر است.

موذنی بیان کرد: شرایط بودجه انقباضی باعث شده است دانشگاه‌هایی که وابستگی بیشتری به بودجه دولتی دارند دچار مشکل شوند و اقلام غذایی مورد نیاز در شرایط فعلی به راحتی در دسترس نیست.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل صندوق رفاه دانشجویان برنج، روغن، گوشت و مرغ مورد نیاز دانشگاه را ارائه می‌کرد اما اکنون این اقلام باید از بازار خریداری شود و به دلیل اینکه برخی اصناف با نوسانات قیمت کالا را نگهداری می‌کنند تامین اقلام مورد نیاز دانشگاه با مشکل رو‌به‌رو شده است.

رئیس دانشگاه شیراز بیان کرد: دانشجویان حساس هستند و راحت یکدیگر را پیدا می‌کنند و باید کمبودهای این قشر جوان به درستی برطرف شود.

وی همچنین با بیان اینکه بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در اختیار دانشگاه قرار نگرفته است، اظهار داشت: بر مبنای تخصیص ابتدای سال حدود 4 میلیارد تومان برای بازسازی و بهسازی خوابگاه‌ها هزینه شد که با پرداخت نشدن اعتبارات باعث کسری بودجه شده است.

موذنی در ادامه بیان کرد: دشمن با ایجاد یاس و نومیدی و بزرگنمایی مسائلی مانند بیکاری و اعتیاد و طلاق تلاش دارد زیبایی‌هایی که ایجاد شده دیده نشود.

وی اضافه کرد: کشور اکنون در حوزه علمی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و در حوزه سیاسی الهام‌بخش ملت‌های منطقه و جهان شده است.

به گفته وی در حوزه عمران و آبادانی تمام کشور به کارگاه تبدیل شده و در حوزه فناوری‌های نوین، پزشکی و نظامی هر روز پیشرفت جدیدی به ثبت می‌رسد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان