کد خبر: ۳۶۸۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱

سالی تاک برنامه ای برای تمسخر ایرانیان

متاسفانه کلیپ هایی که در برنامه توسط برخی افراد غافل به این برنامه ارسال می شود ، هیچ معنا و مفهومی ندارد وتنها موجب خنده و تمسخر بعضاً خود افراد و یا دیگر ایرانیان می شود. به عنوان مثال ویدئویی که توسط دانش آموزان دختر یکی از دبیرستان های تهران برای برنامه ارسال شده بود و متاسفانه پخش شد.

به گزارش شیرازه: سالی تاک برنامه ای هفتگی است که با بخش کلیپ ها و عکس های ارسالی از ایران و محتوای غیر پاک فضای مجازی در باره ی ایران و بیان اخبار هدفدار از شبکه ی معاند من و تو ۱در حال پخش است.

در این برنامه با اجرای یک مجری زن جنجالی  بنام  “سالومه سیدنیا” که یکی از تهیه کنندگان و مجریان شبکه معاند من و تو ۱ است تهیه می شود . او دارای مدرک لیسانس علوم ارتباطات شاخه خبرنگاری از دانشگاه آزاد تهران و فوق لیسانس مدیریت بین الملل از دانشگاه اکسفورد بروکس و همچنین دارای دیپلم بازیگری از کانون سینمای جوان ایران می باشد.

وی پیش از پیوستن به تلویزیون معاند من و تو ۱ سابقه کار در رسانه‌های مختلفی ایران از جمله روزنامه های زن و ایران و  همچنین دیگر شبکه ی وهابی “شبکه بی بی سی فارسی ” را در کارنامه ی خود دارد و به عنوان یکی از برگزارکنندگان رای مردمی جشنواره فیلم فجر به مدت پنج سال در روابط عمومی خانه سینما ایران حضور داشته است .

برنامه ی سالی تاک که اقدام به پخش کلیپ ها ، تصاویر و اخبار هدف دار می کند ، کلیپ های که یا از ایران و توسط افراد فریب خورده و غافل که تنها و تنها برای اینکه تصویر خود و یا نام خود را در یک شبکه ی ماهواره ای ببینند ارسال می کنند ؛ غافل از اینکه تمامی اینها هدف دار بوده و هدفی جز تخریب ایران و ایرانی و مورد تمسخر قرار دادن هویت اصیل و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی ندارد ؛  و یا اینکه ویدئو های ساختگی و جعلی ای که در راستای پروژه های اسلام و ایران هراسی ساخته شده اند و در فضای مجازی منتشر شده اند را پخش می کند که متاسفانه مورد توجه بسیاری از خانواده های ایرانی به دلیل ضرافت بالای کار و دقت بسیار بالای سازندگان و تامین کنندگان برنامه در بیان حرف های خود در لابه لای ویدئو ها و خورادن غیر مستقیم اهداف پلیدشان به خانواده های ایرانی ؛ قرار گرفته است.

اما متاسفانه کلیپ هایی که در برنامه توسط برخی افراد غافل به این برنامه ارسال می شود ، هیچ معنا و مفهومی ندارد وتنها موجب خنده و تمسخر بعضاً خود افراد و یا دیگر ایرانیان می شود. به عنوان مثال ویدئویی که توسط دانش آموزان دختر یکی از دبیرستان های تهران برای برنامه ارسال شده بود و متاسفانه پخش شد ، حاوی یک غلط تایپی بود که در تاریخ یک روز تعطیلی مدرسه برای تشکیل انجمن اولیا و مربیان بود که اشتباهاً سال ۹۱ ، ۹۲ تایپ شده بود ، و این اشتباه مورد تمسخر دانش آموزان قرار گرفته و برای برنامه ارسال شده بود. این ها در حالی است که اشتباه تایپی یک اشتباه رایج در دنیای رایانه ای است که حتی در سایت خود این شبکه دیده می شود که البته نه غلط تایپی بلکه غلط املائی ؛ در خبری مربوط به ایران کلمه ی حتی را با الف نوشته بودند {حتا} ؛ منظور اینجاست که این اتفاقات و اشکالات برا همگان است نه تنها ایران.

مجری این برنامه در هر قسمت تی شرتی را بر تن دارد که شعاری بر روی آن نوشته شده که سیاسی بوده و ملایمت های خاصی انتخاب می شود ،و اهداف پلید خود را به بیننده القا میکنند ، به عنوان مثال در یکی از برنامه های نوشته ی  ” باید پائین بیاید ” به همراه آرم دلار بر روی لباس او بود ، و در قسمتی به بیان این موضوع پرداخت که برای پائین آمدن قیمت دلار تنها راه دست بردانشتن از انرژی هسته ایست . که  البته تمام ملت ایران میدانند که این حرف دروغی پیش نیست و از ابتدای انقلاب تحریم ها و جود داشته و خواهد داشت ، و ملت ایران اینبار هم با توکل به خدا و توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب این موضوع را نیز به راحتی حل خواهند کرد.

در قسمتی دیگر از برنامه عکس ها و کلیپ های ارسالی نیز با عنواین مختلف که جزئی از جذابیت های برنامه است به نمایش در میآید . که بعضی از تصاویر ارسالی را مورد بررسی قرار میدهیم.

تصویر زیر توسط یکی از کاربران فیس بوک برای صفحه ی برنامه ی سالی تاک فرستاده شده. و در زیر آن عنوانی توهین آمیز و تمسخر کننده برای این کار ذکر شده ، این تصویر به گفته ی شخص ارسال کننده یکی از پیاده رو های شهر بوشهر است.

آیا واقعاً به نظر شما اگر این نوع خط کشی در یکی از خیابان های یکی از شهر های اروپایی و یا آمریکایی انجام می شد ، عنوانی جز ” خلاقیت و زیبایی ” برای او در نظر گرفته میشد.

و حال اما چون در ایران است باید مورد تمسخر قرار بگیرد. نه این تنها یک خلاقیت و زیبایی بخشی ایرانی است که انجام شده.

در دو عکس بالا یادداشت ها ایست که برای این برنامه فرستاده شده.با دقت بخوانید ، خواهید دید که جز برای شهرت خود فرد فرستنده و همزاد پنداری مجری نوشته نشده اند ، البته اگر این نامه های و تصاویر واقعاً از ایران فرستاده شده باشند.

آبا به نظر شما ؛ وضعیت جاده ها ارتباطی به شبکه های معاند پیدا میکنه ، یا هدف های دیگری  منجمله عقبمانده نشان دادن ایران و ایرانی در پشت این تصاویر است.

در تصویر دیگر حرف از ترافیک ، بیکاری ، آلودگی ، سرعت اینترنت ، گشت ارشاد و دزدی و … زده می شود.

آیا این اتفاقات صرفاً منحصر به جمهوری اسلامی است ، در آمریکا و کشور های اروپایی ترافیک های کیلومتری وجود ندارد ،  بحران بیکاری در غرب بیداد نمی کند ، آلودگی کشوررهای صنعتی افسانه است ، سرکوب تظاهرات مردم در جنبش ۹۹ درصدی دروغ است ؟! هنوز چندان از فاجعه ای که در سینمای هالیوود به وجود آمد دور نشده ائیم ! و هر روزه خبر هایی از قتل و جنایت و دزدی در کشور های غربی و علل خصوص آمریکا حتی از رسانه های خودشان به گوش می رسد.

و اما تصویر بالا جز برای تمسخر ایران و ایرانی است …! پهلوانان ما اینانند یا پوریا های ولی و تختی ها….

انتهای یادداشت/ص

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زر نزن برو بمیر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱
0
اینقدر زر نزن