کد خبر: ۳۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱

معاون مالی شهرداری شیراز: شهرداری اجازه نمی‌دهد هیچ پروژه عمرانی متوقف شود

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شهرداری شیراز اجازه نمی‌دهد هیچ پروژه عمرانی متوقف شود، تصریح کرد: با تمهیدات و راهکارهای مختلف با وجود افزایش قیمت‌های مختلف در حوزه عمرانی تمام پروژه‌ها فعال هستند و روند اجرایی هیچ پروژه‌ای متوقف نشده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارسٰ،محمدحسن اسدی اظهار داشت: از یک‌هزار و 65 میلیارد تومان بودجه شهرداری در سال جاری 85 درصد به حوزه عمرانی اختصاص دارد.

وی گفت: پرو‍ژه‌های مهم عمرانی در سطح شهر در حال اجرا بوده که با وجود مشکلات اقتصادی روند آنها هیچ‌گونه تغیری نکرده است.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شهرداری شیراز اجازه نمی‌دهد هیچ پروژه عمرانی متوقف شود، تصریح کرد: با تمهیدات و راهکارهای مختلف با وجود افزایش قیمت‌های مختلف در حوزه عمرانی تمام پروژه‌ها فعال هستند و روند اجرایی هیچ پروژه‌ای متوقف نشده است.

اسدی اضافه کرد: مشکل اصلی در پروژه‌های عمرانی هزینه‌های تملک و جا به جایی تاسیسات است که در مورد هزینه‌های تملک باید بگوییم در بسیاری از پروژه‌ها هزینه تملک از هزینه اجرایی پروژه نیز بیشتر است.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز با بیان اینکه یکی از راه‌های جذب درآمد در شهرداری فروش اوراق مشارکت است خاطرنشان کرد: در سال جاری 150 میلیارد تومان اوراق پیش‌بینی شده است که پروژه‌های مربوط به این اوراق تعریف شده و به زودی شاهد فروش اوراق خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ساده‌ترین راه‌های جذب درآمد برای شهرداری اخذ وام و تسهیلات از بانک است، ابراز داشت: در سال جاری تاکنون شهرداری شیراز از طریق بانک شهر100 میلیارد تومان تسهیلات گرفته است.

اسدی با تاکید برنگاه مثبت مدیریت کلان‌شهر شیراز برای جذب سرمایه‌گذار اضافه کرد: در سال جاری بیش از 835 میلیارد تومان پروژه برای سرمایه‌گذاری تعریف شده و در سال گذشته پنج پروژه مهم با ارزش بیش از 177 میلیارد تومان شامل چهار پارکینگ طبقاتی و یک واحد تجاری با بخش خصوصی به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز اظهار داشت: ورود بخش خصوصی می‌تواند شهرداری را در تحقق درآمد پایدار کمک کند و شهرداری نیز به دنبال انعقاد قراردادهایی است تا یک بازی برد برد برای دو طرف باشد.

وی ابراز داشت: شهرداری شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر همچنین از کار با پیمانکارانی که بتوانند همزمان با شروع پروژه تامین اعتبار کنند حمایت می‌کند و در آخر پروژه اعتبار پروژه را از طریق فروش و استفاده از پروژه پرداخت می‌کند.

رئیس کمیسیون شناسایی و ارزیابی پتانسیل‌های اقتصادی مسیرهای قطار شهری در ادامه با اشاره به تمهیدات جدید شهرداری برای سرعت بخشیدن به احداث قطار شهری گفت: به دنبال این هستیم که با همکاری قرارگاه‌های مهم سازندگی به مراحل احداث قطار شهری در خط اول و دوم سرعت ببخشیم.

اسدی اضافه کرد: در این راستا آنها تامین اعتبار می‌کنند و شهرداری نیز در کنار ایستگاه‌های قطار شهری به آنها اراضی و مجوز برای تراکم و واحدهای تجاری می‌دهد.

وی در پایان گفت: در سال‌های گذشته افزایش عوارض نداشته‌ایم و تنها در پایان سال گذشته به شکل محدود و کمی برخی عوارض افزایش یافته است.

نظرات بینندگان