کد خبر: ۳۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱

احمدی‌نژاد سفرهای خارجی را کنسل کند/ طرح سئوال از رئیس جمهور را امضا نکردم

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای احمدی‌نژاد مدتی سفرهای خارجی را کنسل و مجموعه‌های مختلف را با هم کند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، جعفر قادری در حاشیه افتتاح نیم‌سال اول سال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان شیراز  اظهار داشت: اگر به درستی از فضای تحریم استفاده کنیم توطئه‌کنندگان را از کار خود پشیمان خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد مدتی سفرهای خارجی را کنسل و مجموعه‌های مختلف را با هم کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: برخی اعتقاد داشتند که باید قرارگاه جنگ اقتصادی در کشور راه‌اندازی شود و مدیریتی یکپارچه مشکلات را رصد و به صورت هدفمند مجموعه‌های مختلف را برای کاهش اثرات هماهنگ کند.

قادری ابراز کرد: مشکل بازار ارز را نباید با راهکارهای ارزی حل کرد بلکه در شرایط فعلی بهترین راهکار فروش اوراق مشارکت و سهام قابل تبدیل به اوراق مشارکت است.

وی در بیان راه‌هایی که دولت باید به آن بیاندیشد، اظهار داشت: در صورتی که یک‌هزار میلیارد تومان به پالایشگاه خلیج فارس تزریق کنیم ۳۵۰ هزار بشکه نفت را روزانه پالایش می‌کند و منشا صادرات نیز می‌شود.

به گفته وی نیروی انسانی از اصلی‌ترین سرمایه‌های یک کشور است که باید برای به شکوفایی رساندن آن برنامه‌ریزی دقیق داشت.

این نماینده مجلس اضافه کرد: دولت باید از فعالیت‌های علمی حمایت قوی‌تری داشته باشد و روند تبدیل علم به محصول را تسریع بخشد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت علمی کشور باید فراتر از سیستم فعلی آموزش و پرورش و آموزش عالی به سمت زیر و زبر کردن تمام ابعاد کشور مبتنی بر نظریات آینده‌پژوهانه تدوین شود.

قادری تصریح کرد: نیازی نیست که دولت به طور مستمر به امور عمرانی و ساخت جاده بپردازد.

وی ادامه داد: دولت باید فعالیت‌هایی را تعریف کند که منافع افراد با منافع جامعه هم‌راستا شود و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود به سمت شکوفایی هدایت شود.

به اعتقاد قادری، دولت می‌تواند ساخت جاده و خطوط ریلی را به بخش خصوصی واگذار کند و خود، فعالیت‌های راهبردی‌تری را هدایت کند.

سخنگوی کمیسیون تولید ملی بیان کرد: بخش خصوصی از احداث آزادراه استقبال می‌کند چرا که سرمایه‌گذاری سود‌دهی است و در مواردی حتی می‌توان بزرگراه‌های فعلی را نیز به آزادراه بدل کرد.

وی در مورد طرح سئوال مجلس از رئیس جمهور نیز گفت: من برای پرهیز از افزایش اختلافات طرح سئوال از رئیس جمهور را امضا نکردم.

قادری افزود: با وجود آن که فارس را استانی دانشگاهی و دانشجوپذیر معرفی می‌کنند، بنابر شاخص‌ها در آموزش عالی رتبه بیست و نهم را در بین ۳۲ استان دارا هستیم.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شیراز گفت: توسعه کمی رشته‌های دانشگاهی و ظرفیت پذیرش دانشجو اگر برای برخی استان‌های کشور توصیه نشود برای فارس با توجه به عقب‌ماندگی فعلی هنوز نیز توجیه دارد و البته باید این توسعه با محوریت دانشگاه‌های غیردولتی پیش برود.

به گفته این نماینده مجلس، با توجه به محدودیت‌های فعلی متولیان امر آموزش در دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی و علوم قرآنی باید با تکیه بر منابع غیردولتی برای توسعه آموزش عالی در این استان پیشگام شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی باید در حوزه فناوری‌های نوین پزشکی به صورت جدی وارد شود و دانشگاه شیراز باید در حوزه داروهای گیاهی و تولیدات گیاهی و صنایع غذایی گام‌های محکم‌تری بردارد.

قادری تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت خیرین برای تامین و راه‌اندازی رشته‌های جدید دانشگاهی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در مناطق آزاد و منطقه ویژه سلامت، باید منطقه ویژه دانشگاهی نیز در فارس اجرایی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم در ادامه گفت: زمین برای احداث منطقه ویژه دانشگاهی اختصاص داده شده و باید استاندار و معاونان برای فعال شدن آن اهتمام جدی داشته باشند تا امکانی برای توسعه مراکز بین‌الملل دانشگاهی و یا راه‌اندازی شعبه بین‌الملل در استان فارس فراهم شود.

نظرات بینندگان