کد خبر: ۳۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱

مرکز تشخیص گروه‌های خطر قلبی در شیراز راه اندازی شد

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی پیشگیری از بیماری‌های عروق کرونر قلب گفت: با راه‌اندازی مرکز قلب شیراز در نخستین گام گروه‌های خطر شناسایی می‌شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمد علی بابایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشتر بیمارانی که دچار سکته قلبی می‌شوند در دو ساعت اول بروز این مشکل ممکن است جان خود را ازدست بدهند و افرادی که تحت مداوا قرار می‌گیرند تا یک سال اول بعد از حملات قلبی آسیب‌پذیرتر هستند.

وی از راه‌اندازی مرکز قلب از دو سال پیش خبر داد و گفت: بهترین روش برای درمان سکته قلبی پیشگیری است که در همین راستا بخش قلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با راه‌اندازی مرکز قلب از دو سال پیش تا‌کنون تلاش می‌کند تا در نخستین گام بتواند گروه‌های خطر را  تشخیص دهد.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی پیشگیری از بیماری‌های عروق کرونر قلب ادامه داد: از دو سال پیش تاکنون 12 هزار نفر در مرکز قلب به صورت رایگان معاینه شدند که بیش از 50 درصد این افراد مشکل اضافه وزن داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های قلب و عروق شایع‌ترین بیماری‌های اجتماع هستند، تصریح کرد: بیش از نیمی از مرگ و میرهای جامعه به دلیل سکته‌های مغزی، قلبی و غیره است.

بابایی ادامه داد: هم‌اکنون شاهد رشد بیماری‌های قلبی در کشور هستیم و اگر بر مبنای تشخیص بیماری‌های قلبی اقدامات را انجام دهیم هزینه فراوانی به کشور تحمیل می‌شود.

این متخصص قلب و عروق در پایان اضافه کرد: در همین راستا باید برای بیماری‌های قلبی و عروقی در بعد پیشگیری برنامه‌های مدونی را در سطح کشور و استان فارس انجام داد.

به گزارش فارس، نخستین کنگره پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق بهمن‌ماه امسال با حضور متخصصان سراسر کشور در شیراز برگزار می‌شود.

 

نظرات بینندگان