کد خبر: ۳۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱

دستغیب:خاندان آل سعود به خواسته های مشروع مردم خود توجه کند

دستغیب نماینده اصولگرای مجلس نهم با اشاره به تحولات اخیر در عربستان وسرکوب و بازداشت معترضین درشهر قطیف این کشور نیز افزود: خاندان آل سعود با پایان دادن به روند خشونت آمیزدر قبال اتباع کشور خود زمینه های ایجاد کشوری دموکراتیک را فراهم کنند وبه خواسته های مشروع مردم خود توجه داشته باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت،  سید احمد رضا دستغیب با اشاره به سرکوب مردم بحرین و عربستان توسط حکام این کشورها،اظهار داشت: اقدام خشونت آمیز نسبت به اتباع کشورها مغایر با قوانین حقوق بشری بوده و در این کشورها باید زمینه های حکومت دموکراتیک فراهم شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بیداری اسلامی شکل گرفته در بحرین جدا از سایر کشورهای که دیکتاتورهای آن ساقط شده اند نبوده، تصریح کرد: موج عدالت خواهی مردم بحرین در راستای تداوم نسیم بیداری اسلامی بوده که مردم شمال آفریقا و خاورمیانه به واسطه آن توانستند با قیام ضد حکام دست نشانده خود موفقیت های بزرگی را کسب کنند.

وی ادامه داد: برخورد رژیم آل خلیفه در سرکوب مردم نگران کننده بوده و قطعا عدم تمکین از مطالبات مردمی این کشور که در راستای ایجاد اصلاحات و دست یابی به خواسته های مشروع خود بوده اند درآینده به زیان حکام دست نشانده این کشور خواهد بود.

نماینده اصولگرای مجلس نهم با اشاره به تحولات اخیر در عربستان وسرکوب و بازداشت معترضین درشهر قطیف این کشور نیز افزود: خاندان آل سعود با پایان دادن به روند خشونت آمیزدر قبال اتباع کشور خود زمینه های ایجاد کشوری دموکراتیک را فراهم کنند وبه خواسته های مشروع مردم خود توجه داشته باشد.

 نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی با بیان اینکه مجامع بین المللی داعیه دارحقوق بشر،در برابر این حقوق خود ساخته خود وحدت رویه مشخصی را  پیش بگیرند،خاطرنشان کرد: مجامع بین الملل اکنون در قبال برخورد با نقض حقوق بشر در دنیا دچار پارادوکسی آشکار شده و درمقطعی که منافع غرب ایجاب می کند حساسیت ها افزایش می یابد و در برخی از کشورهای دست نشانده این حساسیت به صفر می رسد.

نظرات بینندگان