کد خبر: ۳۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱

120 هزار کلاس نوبت بعد‌ از‌ ظهر حذف شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال جاری تحصیلی 180 هزار کلاس از نوبت بعد از ظهر به صبح منتقل شد و 60 هزار کلاس دیگر باقی مانده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، حمیدرضا حاجی بابایی بعدازظهر امروز در کارگاه آموزش تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: تعداد کلاس‌ها در سطح کشور 560 هزار کلاس است و بیش از 12 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور از آن استفاده می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: شش ساله شدن دوره ابتدایی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و برای رسیدن دانش‌آموز به شاخص‌های مورد نظر ضروری است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در کشور 560 هزار کلاس درس وجود دارد که به دلیل اهمیت دوره ابتدایی 320 هزار کلاس آن مربوط به این دوره است.

این مقام مسئول افزود: در شرایط کنونی باید تمام امکانات کشور برای آموزش و پرورش بسیج شود تا به این وسیله شاهد کاهش حل مشکلات در ایران اسلامی باشیم.

حاجی بابایی نظام جدید آموزشی کشور را کلید نگاهی دوباره و تحول‌گرایانه در آموزش دانش‌آموزان دانست و اضافه کرد: این نظام بعد از 30 سال توانست تحولی جدید در آموزش و پرورش کشور ایجاد کند که نتیجه آن تربیت مناسب دانش‌آموزان و تغییر نگاه مسئولان به این سازمان است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، طرح تحول بنیادین اکنون در آغاز راه است به گونه‌ای که در ابتدای سال جدید تحصیلی 40 سیاست و 290 اقدام اجرایی در راستای تغییرات نظام آموزش و پرورش در سطح کشور اجرا شد.

وی در ادامه دانشگاه فرهنگیان را مهم‌ترین دانشگاه کشور دانست و تصریح کرد: افرادی که در این مکان پذیرفته می‌شوند در آینده اشخاصی را تربیت می‌کنند که به واقع آینده‌سازان ایران اسلامی هستند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش کشور را تضمین می‌کند و در سال‌های آینده این دانشگاه به سمت بومی‌سازی می‌رود.

حاجی بابایی اضافه کرد: در نخستین سال فعالیت دانشگاه فرهنگیان 25 هزار دانشجو پذیرفته شدند که 17 هزار نفر برای دوره ابتدایی آموزش می‌بینند و 6 هزار نفر از این افراد نیز دارای معدل 20 هستند.

وی نظام رتبه‌بندی معلمان را از اقدامات آتی دانشگاه فرهنگیان دانست و اظهار داشت: با عملیاتی شدن این نظام در آینده دانشگاه فرهنگیان دوره‌های فوق لیسانس و دکترا را نیز برای معلمان تعریف می‌کند.

حاجی بابایی اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس یکی از کلیدی‌ترین و محکم‌ترین ارکان مقاومت فرهنگیان و دانش‌آموزان بودند و امروز نیز آموزش و پرورش اصلی‌ترین پشتوانه نظام در مقابله با توطئه‌های استکبار است.

وی همچنین از حادثه منجر به فوت تعدادی از دانش‌آموزان بروجنی اظهار تاسف کرد و افزود: در میان قربانیان علاوه بر دانش‌آموزان مدیر و معاون مدرسه نیز فوت کردند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان