کد خبر: ۳۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۱

جمع‌آوری بیش از یک‌میلیارد تومان زکات در فارس

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: در سال جاری در استان فارس یک‌میلیارد و 791 میلیون تومان زکات توسط کمیته امداد جمع‌آوری شده است.

 به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمدمهدی کارگر بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال 1384 تاکنون ستاد احیای زکات با دبیری کمیته امداد امام خمینی و مشارکت استانداری، بخشداری، فرمانداری، ائمه جمعه، جهاد کشاورزی، اداره کل تبلیغات اسلامی، بهزیستی و دهیاری در استان فارس آغاز به کار کرده است.

وی افزود: با تشکیل ستاد زکات، کارهای عمرانی و عام‌المنفعه مانند ساخت مسجد، راه روستایی، غسال‌خانه و دیگر فعالیت‌های زیرساختی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

کارگر تصریح کرد: در پنج سال گذشته از محل جمع‌آوری زکات، 621 پروژه عمرانی در این استان احداث و یا در دست بهره‌برداری است که 121 پروژه آن تکمیل شده است.

این مقام مسئول از اختصاص 13 میلیارد و 800 میلیون تومان برای احداث پروژه‌های عمرانی در استان فارس خبر داد و افزود: از این مبلغ 632 میلیون ریال از طریق زکات گندم، یک‌میلیارد و 647 میلیون ریال از طریق جو، 98 میلیون و 274 هزار ریال از خرما و 2 میلیارد و 540 میلیون ریال نیز از گوسفند جمع‌آوری شده است.

کارگر بیان داشت: کمیته امداد در عید قربان سال جاری با راه‌اندازی 100 پایگاه، که از این تعداد 20 پایگاه در شهرستان شیراز هستند، آمادگی تحویل گوسفند و وجه نقد را دارند.

وی ابراز داشت: در عید قربان سال گذشته 289 میلیون تومان از سوی کمیته امداد امام خمینی فارس جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: جمع‌آوری ، زکات ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان