کد خبر: ۳۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱

عضویت رایگان قیروکارزینی‌ها در کتابخانه‌های عمومی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قیروکارزین از عضویت رایگان مردم این شهرستان در کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از برنامه‌های این هفته خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس کسری آبچر امروز در قیروکارزین اظهار داشت: شهرستان قیروکارزین با پنج نقطه شهری و سه روستای بالای یک‌هزار و 500 نفر جمعیت تنها دارای سه کتابخانه عمومی در شهرهای قیر در سال 53، افزر در سال 88 و کارزین در سال 76 است که با توجه به تمام کمبودها اداره کتابخانه‌های عمومی قیروکارزین فعالیت مطلوب و قابل توجهی در این استان داشته است.

وی با بیان اینکه اگر کتاب و کتابخوانی در یک جامعه رواج یابد آن جامعه به سمت تعالی و پیشرفت هر چه سریع‌تر رهنمون می‌شود، تصریح کرد: پرداختن به اطلاع‏رسانی، فرهنگ‏سازی و مطالعه مفید باید از اولویت‏های کاری مسئولان در راستای تغذیه مناسب فکری و مطالعاتی مردم جامعه باشد.

آبچر افزود: باید راهکارهای اساسی برای مطالعه اندیشیده شود تا افراد نسبت به کتاب خواندن گرایش بالایی داشته باشند و در تمام اوقات خود به کتاب رجوع کرده و این کالای فرهنگی را در جای ‌جای زندگی‌شان ببینند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قیروکارزین از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به مناسبت هفته کتاب خبر داد و ابراز داشت: تبیین فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و دسترسی راحت‌تر مردم به کتابخانه و فضاهای کتابخانه‌ای می‌تواند در ارتقای سرانه مطالعه در شهرستان مؤثر باشد.

این مقام مسئول دیدار با امام جمعه قیروکارزین و تجلیل از کتاب‌داران و کتاب‌خوانان نمونه در نماز جمعه و همچنین نواختن زنگ کتاب و اهدای کتاب به دانش‌آموزان مدارس را از برنامه‌های نخستین هفته کتاب در قیروکارزین برشمرد.

وی راه‌اندازی طرح پیک مهر، اجرای طرح اهدای کتاب و ایجاد ایستگاه‌های اهدای کتاب به کتابخانه‌ها توسط مردم را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب برشمرد و ادامه داد: عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، برپایی نمایشگاه تازه‌های کتاب، برگزاری مسابقه نقاشی و قصه‌خوانی برای کودکان، برگزاری مسابقات فرهنگی و همچنین زمینه‌سازی برای بازدید مسئولان و دانش‌آموزان از کتابخانه عمومی این شهرستان نیز در این هفته انجام می‌شود.

آبچر در پایان با بیان اینکه با تمام توان برای توسعه بیشتر فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی گام‌های مؤثری بر خواهیم داشت، افزود: امید است با تلاش همگانی در هفته کتاب امسال شاهد افزایش چشمگیر عضویت در کتابخانه‏های عمومی و بسترسازی مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سطح فرهنگی جامعه در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان