کد خبر: ۳۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

ارائه خدمات رایگان به دانش‌آموزان زیر 12 سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در پارک سلامت دهان و دندان شیراز روزانه به 40 دانش‌آموز زیر ‌12‌سال خدمات رایگان درمان پوسیدگی دندان ارائه می‌شود.

 به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمد‌هادی ایمانیه بعد از ظهر امروز در دومین اجلاس بین‌المللی مسئولان عالی‌رتبه حوزه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که در هتل همای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با توسعه بهداشت و پیشرفت در عرصه‌های علمی در ایران پس از انقلاب اسلامی، طول عمر و سال‌های امید به زندگی 20 سال افزایش یافته است.

وی گفت: بار ناشی از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های دهان و دندان در کشورهای در حال توسعه بیشتر است.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در شیراز با بیان اینکه تغییر روش زندگی از سنتی به صنعتی باعث شده تا شاهد تنوع بیماری‌ها باشیم، افزود: عدم قرار داشتن پوشش‌دهی بیمه در بخش سلامت دهان و دندان در کشور‌های در حال توسعه باعث شده مشکلاتی در این حوزه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری اجلاس بین‌المللی مسئولان عالی‌رتبه حوزه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در ارتقای سطح کیفی سلامت دهان و دندان ابراز داشت: مستندسازی و خروجی راهکار‌های این اجلاسیه می‌تواند در تنوع روش‌های درمان در حوزه سلامت دهان و دندان تاثیرگذار باشد.

ایمانیه ادامه داد: در کنار دخالت‌های مستقیم مسئولان بهداشت و درمان هر منطقه نباید نقش عوامل اجتماعی را فراموش کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید نقش جامعه در تامین سلامت مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در کنار وظایف معمول، برنامه‌هایی را با همکاری مسئولان دستگاه‌های مختلف انجام داده که این امر بیانگر همکاری فرادانشگاهی و بین سازمانی است.

وی اضافه کرد: تاسیس پارک سلامت دهان و دندان با همکاری شهرداری شیراز، ادغام برنامه‌های سلامت دهان و دندان با دانشکده‌ دندانپزشکی، راه‌اندازی سه مرکز ارائه خدمات سلامت دندان برای معلولان ذهنی و راه‌اندازی واحد سیار دانشگاهی اردوهای جهادی از جمله اقداماتی بوده که دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام داده ‌است.

ایمانیه همچنین بیان کرد: در پارک سلامت دهان و دندان روزانه به 40 دانش‌آموز زیر ‌12‌ سال خدمات درمان پوسیدگی دندان ارائه می‌شود.

به گزارش فارس، دومین اجلاس بین‌المللی مسئولان عالی‌رتبه حوزه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت به مدت سه روز در شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان