کد خبر: ۳۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۶ آبان ۱۳۹۱

لازمه زندگی به سبک اسلامی عمل به معروف‌هاست

امام جمعه جهرم گفت: لازمه اینکه زندگی ما بر مبنای اسلام محقق شود عمل به معروف‌ها و نهی از منکرات است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از جهرم حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه جهرم با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله‌الحسین (ع) و یاران وفادارش اظهار داشت: باید تلاش شود تا این ایام هر چه پرمحتواتر، باشکوه‌تر و باعظمت‌تر برگزار شود.

وی وظیفه مبلغان در این ماه را شناساندن علوم دین به مردم دانست و افزود: باید توجه داشت که افراط در روضه‌خوانی گاهی اوقات به گونه‌ای است که اصل مطلب ادا نمی‌شود.

امام جمعه جهرم وحدت و همدلی زیر پرچم و علم امام حسین (ع) را نمونه‌ای از شکوه و عظمت عزاداری در رثای سیدالشهدا دانست و افزود: تمام کسانی که زیر پرچم امام حسین (ع) سینه می‌زنند سربازان امام عصر (عج) بوده و این مهم در صفوف فشرده و متحد آنها نمایان است.

دژکام امر به معروف و نهی از منکر را جمله از اهداف امام حسین (ع) و یارانش دانست و بیان کرد: لازمه اینکه زندگی ما بر مبنای اسلام محقق شود عمل به معروف‌ها و نهی از منکرات است.

وی، ولایتمداری را از بهترین معروف‌ها معرفی کرد و گفت: عظمت کشور ما در پرتو ولایت‌پذیری مردم بوده و باید نسبت به ولایت امر خود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای احساس وظیفه کنیم.

استاد حوزه علمیه جهرم حفظ نظام و اتحاد را جمله مهمترین معروف‌ها دانست و خاطرنشان کرد: سکوت در مقابل ظلم غاصبان، سو استفاده از اموال عمومی و ... نیز از جمله مهمترین منکرات محسوب می‌شود که مکتب امام حسین (ع) با این امور مخالف است.

وی همچنین با اشاره به آغاز هفته بسیج این ایام را به بسیجیان تلاشگر تبریک گفت.

به گزارش فارس نمازگزاران جهرمی در پایان نماز جمعه امروز با راهپیمایی خود در محکوم کردن ظلم دستگاه رژیم صهیونیستی در برابر مردم مظلوم غزه موج خشم خود را نسبت به سران استکبار نشان دادند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان