کد خبر: ۳۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۱

راه‌اندازی 80 گشت ویژه امر به معروف و نهی از منکر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: 80 گشت سواره و پیاده برای امر به معروف و نهی از منکر در فارس راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از ، احمد رحمانیان عصر دیروز در جمع اعضای ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری فارس اظهار داشت: مراقب باشیم به جای اینکه زشتی فعل را به فرد نشان بدهیم شخصیت او را زیر سئوال نبریم.

این مسئول قضایی ابراز داشت: از جمله وظایف ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی، احیای وظیفه امر به معروف و نهی از منکر، حمایت قانونی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و پاکسازی جامعه از جرائم و ناهنجاری‌ها است.

وی افزود: منشا بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی بی‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

رحمانیان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در بسیاری موارد از عدم آشنایی برخی عاملان به عمق و شرایط این فریضه ضربه خورده است.

وی تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند که نهی از منکر به مقابله با بدحجابی خلاصه می‌شود در حالی که این برداشت سطحی ظلم در حق فریضه عظیم امر به معروف و نهی از منکر است.

به گفته وی، در گذشته برخی از افرادی که در حوزه اجرا و میدان عملی اجرای این فریضه بوده‌اند خوب این مسئله را نشناخته‌اند و لازم است با دعوت از روحانیون و علمای آگاه، سطح دانش افراد را در مورد امر به معروف و نهی از منکر بالا برد.

رحمانیان اضافه کرد: به منظور ترویج فرهنگ تذکر لسانی در دو نقطه شهر شیراز پایگاه امر به معروف استقرار می‌یابد و 80 گشت سواره و پیاده در همین زمینه راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: نخستین وظیفه هسته‌های مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی شناسایی و ارائه راهکار برای معضلات و آسیب‌های محله زندگی خود آن‌هاست.

به گفته وی، هسته‌های مردمی پیشگیری نباید در برخورد با عرضه مواد مخدر و مشروبات الکلی و مفاسد دیگر منتظر حرکت دستگاه‌ها بمانند بلکه با بیان موضوع برای اهالی محل و بالا بردن حساسیت عمومی، جو را برای مجرمان ناامن کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اضافه کرد: در این زمینه میزان حساسیت مردم در برخی از محلات شیراز پایین است و بی‌تفاوتی عمومی باعث افزایش مسائل و معضلات اجتماعی شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان