کد خبر: ۳۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱

برنامه های هفته بسیج امسال رنگ و بوی کربلا دارد

اگر بسیج نبود، وجود نظام اکنون قابل تصور نبود و در واقع بسیج مرد همه میدانها بوده و هست به طوری که قامت رعنای این نظام با تکیه بر عصای ماندگار امام که همانا بسیج است اکنون با قدرت در برابر استکبار ایستادگی می کند.

شیرازه، سعید کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر صبح امروز در کنفرانس خبری تشریح برنامه های هفته بسیج در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر این که با توجه به هفته احیای امر به معروف، بالاترین منکر و بالاترین معروف استان فارس در حال حاضر چیست، گفت: عدم رعایت هنجارهای اسلامی و عدم رعایت انصاف از سوی بعضی از مردم، بازاریان و مسئولین در منفعت طلبی بالاترین منکر، و روحیه کار و تلاش و سرزندگی، اتفاقات خوب حوزه فرهنگ، همین احیای مجدد امر به معروف و نهی از منکر و افتتاح فروشگاه حریم یاس ویژه بانوان از مصادیق بالاترین معروف استان فارس هستند.
کوشکی در پاسخ به عملکرد سپاه فجر در 8 ماهه امسال در بحث امر به معروف اظهار داشت: در بحث مجتمع های تجاری با همکاری مدیران این مجموعه ها همگی صاحب نمازخانه و بعضا صاحب نماز جماعت در این مجتمع ها شدند که رسانه ها می توانند رصد کنند که آیا تمام مجتمع ها نماز خانه ساخته اند یا نه؟ افتتاح فروشگاه حریم یاس برای اولین بار توسط سپاه فجر و آموزش مربیان طرح عفاف و حجاب در مدارس و چند فعالیت مهم دیگر از اقدامات سپاه فجر در این حوزه بوده است.
مسئول ستاد هفته بسیج سپاه فجر در این نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام محرم خاطر نشان کرد: اگر بسیج نبود، وجود نظام اکنون قابل تصور نبود و در واقع بسیج مرد همه میدانها بوده و هست به طوری که قامت رعنای این نظام با تکیه بر عصای ماندگار امام که همانا بسیج است اکنون با قدرت در برابر استکبار ایستادگی می کند.
سرهنگ کوشکی اهم برنامه های هفته بسیج در فارس را که از 30 آبان شروع و تا 6 آذر ادامه خواهد یافت به شرح زیر تشریح کرد.
8 هزار پایگاه مقاومت در سطح استان داریم که به طور کلی 60 هزار برنامه در این هفته اجرا خواهند کرد که رئوس تعدای از برنامه ها به شرح زیراست.
روز 30 آبان که روز عبدالله بن حسن نامگذاری شده، اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی در شیراز و شهرستانهاٰ، دیدار مسئولان و فرماندهان بسیج با ائمه جمعه و افتتاح نمایشگاه فرهنگی و هنری بسیج در بلوار زند از برنامه های اولین روز خواهد بود. اول آذر ماه که حضرت قاسم نام گرفته است جمعی از نوجوانان بسیجی دیداری را با مقام معظم رهبری خواهند داشت که به تبع تعدادی از نوجونان فارس را هم در این دیدار شرکت خواهند کرد.
افتتاح پروژه های محرومیت زدایی تجلیل از جهادگران و پیشتازان عرصه تولید ملی از دیگر برنامه های این روز خواهد بود.
دوم آذرماه، که روز حضرت علی اکبر (ع) نامگذاری شده است، برنامه همایش شیرخوارگان حسینی را درحسینیه عاشقان ثارالله از ساعت 8 صبح خواهیم داشت. همایش سران ایلات و عشایر فارس، غبار روبی از قبور مطهر شهدا و چند همایش مربوط به بسیج دانشجویی از دیگر برنامه های این روز است.
روز سوم آذر ماه که روز حضرت علی اکبر نامگذاری شده است، حضور گسترده و باشکوه بسیجیان در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان سپاه از برنامه های این روز است.
روز 4 آذرماه که مصادف است با روز تاسوعای حسینی و به نام مبارک حضرت ابوالفضل العباس نامگذاری شده، اجتماع و عزاداری هماهنگ و با شکوهی را درحرم احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ خواهیم داشت.
روز 5 آذرماه که روز بسیج مستضعفین و مصادف با روز عاشورای حسینی است به نام مبارک امام حسین (ع) نامگذاری شده بسیجیان در قالب دستجات سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری خواهند پرداخت.
روز ششم آذر ماه که روز حضرت خدیجه کبری نام گرفته است اجتماع زنان عاشورایی را از محل مرکز فرهنگی شلمچه به سمت حرم شاهچراغ حرکت کرده و در طول مسیر عزاداری خواهند کرد همچنین در این روز صبحگاه مشترک نیروهای نظامی را خواهیم داشت و فیلم شهید ناهید فتحی کرجو در مدارس به نمایش در خواهد آمد.
وی همچنین اظهارداشت: نهضت روشنگری در بحث اقتصاد مقاومتی، دیدار با خانواده شهدا اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری 35 نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در شهرستانها، ویزیت رایگان در مراکز درمانی سپاه و چند برنامه دیگر از دیگر برنامه های هفته بسیج خواهد بود.

نظرات بینندگان