کد خبر: ۳۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱

توسعه فرش ایرانی با ثبت نقش

عضو کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ثبت نقوش فرش ایرانی رمز توسعه صنعت فرش در باراز حهانی است، افزود : در سالی که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، توجه به این بخش از تولید ملی ضروری است.

به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت، جعفر قادری گفت: فرش  ایرانی به علت بالا بودن کیفیت در بازارهای جهان مشتریان بی شمار دارد، این در حالی است که با افزایش تولیدات داخلی ، قطعأ تمایل عمومی مصرف کنندگان در بازار جهانی برای استفاده از کالاهای ایرانی افزایش می‌یابد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد :صنعت فرش دستبافت ایران یک مقوله چند وجهی است که مهمترین آن ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری است،بنابراین باید به این بخش از صنعت فرش بیشتر توجه شود.

قادری افزود: نساجی صنعتی است که از کمترین آلودگی زیست محیطی برخودار است ولی متاسفانه علی رغم ویژگی‌های خوبی که این صنعت دارد، نتوانسته پا به پای صنایع دیگر رشد کند  واز این رو رشد این صنعت مشرط به تزریق مالی و افزایش دستگاه‌های تولید و بافندگی است.

وی تصریح کرد: دولت اقدامات کارآمدی در راستای توسعه این صنعت انجام نمی‌دهد، این در حالی است که با توسعه این صنعت می‌توانیم شاخص توسعه اقتصادی  کشورمان را به‌نحو مطلوب افزایش دهیم.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس، ‌یاد آورشد : فرش ایرانی با توجه به  قابلیت های  بالایی که در بازارهای جهان دارد  ، همواره در جهان فرش  درخشیده است، اما خبرها از کم توجهی مسئولان به این صنعت حکایت دارد.

پایان پیام/20

نظرات بینندگان