کد خبر: ۳۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱

قادری:دولت بعدي كار بسيار سختي دارد

 عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي دولت يازدهم را دولت درگير با مسائل اقتصادي خواند و گفت: با وضعيت آشفته اقتصادي كشور دولت آينده كار بسيار سختي را پيش رو دارد.

به گزارش شیرازه، جعفر قادري تصريح كرد: علي‌رغم مشكلات اقتصادي كه در داخل كشور وجود دارد دور جديد تحريم‌هاي نفتي عليه ايران در حال آغاز است كه با حاشيه سازي‌هاي دولت سختي چندين برابري را براي ما در پيش دارد.

وي در ادامه اذعان داشت: متاسفانه دولت بيش از پيش سياسي شده و به جاي همراهي قوا با يكديگر شاهد نزاع ميان سياسيون هستيم. از اين رو متن و اصل جامعه به حاشيه رفته و حاشيه‌ها اصل شده اند.

نماينده مردم شيراز در مجلس تاكيد كرد: چندي پيش متاسفانه قوه مجريه مواضع تندي نسبت به مجلس گرفت كه البته مجلس مستقل عمل مي‌كند و به مسائل حاشيه اي توجه نمي‌كند. هر كسي مي‌تواند اظهار نظر كند ما گوشمان بدهكار نيست و كار خودمان را انجام مي‌دهيم خير و صلاح مردم را انجام مي‌دهيم.

وي ادامه داد: در صورتي كه اين مسائل حاشيه اي و نزاع‌هاي سياسي كنار گذاشته شود مي‌توانيم در برابر حملات بيگانگان مقاومت كنيم.اما اكنون كه سياست‌هاي اقتصادي نيز با مشكلات زيادي مواجه است تحريم‌ها نيز اثرگذار شده‌اند.

قادري اذعان داشت: اگر قوه مجريه از اين حاشيه‌هاي سياسي دور شود و بنا را بر كار بگذارد و اين كار‌هاي بي حساب و كتاب و عزل و نصب‌ها بحث بانك‌ها دوركاري‌ها توزيع وزارتخانه‌ها در استان‌ها و مسائل اينچنيني را كنار بگذارد مي‌تواند به وظايف اصلي خود برسد. وي اظهار داشت: با سياست‌هاي اشتباهي كه دولت نهم و دهم در حوزه اقتصادي داشته اند اكنون كشور در شرايط اقتصادي بسيار بدي است و قطعا با رويه‌هايي كه در پيش گرفته شد دولت بعدي كار بسيار سختي دارد حتي اگر محدوديت‌ها لغو شود اگر اصلاح هم شود كار زمان بري است.

قادري در خصوص كسري 54 هزار ميلياردي بودجه سال گذشته افزود: كسري بودجه به خاطر غير واقعي بودن بودجه است ظرفيت‌هاي كشور بيش از اين نبوده است. سال گذشته 116 هزار ميليارد تومان بودجه بود و وقتي 124 هزار ميليارد بسته شد يعني غير واقعي بود.

عضو كميسيون برنامه و بودجه ادامه د اد: در مجلس جلساتي آغاز شده كه بر اساس آن بودجه سال آينده واقعي بسته شود. عملكرد امسال ما بيش از 95 هزار ميليارد نيست بنابراين بيش از 20 درصد اضافه نمي‌توانيم بكنيم. اگربودجه بيشتر از اين بسته شود غيرواقعي بوده و انتظار اضافي ايجاد مي‌شود.

نظرات بینندگان