کد خبر: ۳۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۱

روایت جعفر قادری از وضعیت نامناسب سازمان میراث فرهنگی

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سازمان میراث فرهنگی  وضعیت نامناسبی دارد، به همین علت  بسیاری از آثار باستانی کشورمان در حال تخریب است که این امربه هیچ وجه توجیه منطقی ندارد.

به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگ باید تبدیل به وزارتخانه شود، گفت:‌ تغییر پی در پی مدیران و ضعف ساختاری در این سازمان، ضربه مهلکی بر پیکره آثار باستانی کشور وارد کرده است.

جعفر قادری ،افزود: دولت با یک برنامه‌ریزی راهبردی باید حلقه حفاظت از میراث فرهنگی را محکم‌تر کند، زیرا درغیراین صورت صنعت گردشگری ما با مشکلات بی شماری روبرو می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه سازمان میراث فرهنگی  وضعیت نامناسبی دارد، به همین علت  بسیاری از آثار باستانی کشورمان در حال تخریب است که این امربه هیچ وجه توجیه منطقی ندارد.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی کشور به طور کارآمد باید سازماندهی شود و این درحالی است که  بسیاری آثار تاریخی و باستانی در کشور وجود دارند که نیاز به ترمیم و بازسازی دارند.

قادری افزود: میراث فرهنگی نشانه  تاریخ غنی ۲۵۰۰تمدن ماست و به همین علت باید تلاش شود به گونه‌ای آثار تاریخی در کشور ترمیم شود که هیچ‌گونه خدشه ای به بناهای تاریخی وارد نشود.

وی تصریح کرد: ‌ایران یکی ازکشورهای صاحب نام در عرصه  صنعت گردشگری  به شمار می‌آید و آثار بی‌شمار تاریخی، باستانی و جاذبه های طبیعی آن به حدی است که هر گردشگری را با هر سلیقه و یا هر بینش و تفکری به سوی خود جلب می کند.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس، یاد آورشد: درصورتی می‌توانیم کشور را به سمت توسعه  صنعت گردشگری هدایت کنیم که برنامه ریزی بلند مدتی برای توسعه صنعت گردشگری تعریف کنیم واین امر به این معنا است که سازمان میراث فرهنگی نیازمند یک مدیریت کلان است.

 

نظرات بینندگان