کد خبر: ۳۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۱

دکترایمانیه:طرح پزشک خانواده الزامی است/همه ثبت نام کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای آذر ماه هر کس زیر پوشش پزشک خانواده نباشد، باید خودش عهده‌دار تمام مخارج درمان باشد چون طرح  پزشک خانواده الزامی است.

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدهادی ایمانیه اظهار داشت: افرادی که به هر دلیل خارج از ساعت‌های اعلام شده می‌خواهند از خدمات پزشک خانواده بهره‌مند شوندباید به مراکز 50 گانه شیراز مراجعه کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز داشت: تمام پزشکان همکار طرح پزشک خانواده باید زمان حضور در مطب یا درمانگاه را به بیماران اطلاع‌ دهند.
وی گفت: بر اساس قانون، پزشکان در این طرح باید از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و 16 تا 20 بعدازظهر، در مطب یا درمانگاه حضور داشته باشند.
ایمانیه تصریح کرد: بر اساس اعلام اولیه ممکن است یک پزشک تنها در یک شیفت صبح یا بعداز ظهر یا در هر دو شیفت، بیماران را معالجه کند.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که به اورژانس‌های مراکز 50گانه شیراز مراجعه می‌کنند دیگر خدماتشان رایگان نیست و باید 30 درصد از هزینه را متقبل شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای آذر ماه هر کس زیر پوشش پزشک خانواده نباشد، باید خودش عهده‌دار تمام مخارج درمان باشد.
وی با بیان اینکه مردم باید در انتخاب پزشک خانواده خود دقت کنند، گفت: مردم می‌توانند برای دریافت پاسخ سئوالات خود در مورد طرح پزشک خانواده با یکی از دو شماره تلفن چهار رقمی اعلام شده (2930 و 1590) تماس بگیرند.
در ادامه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: طرح  پزشک خانواده الزامی است که استان فارس به لحاظ آمادگی و توان اجرایی بهتر در بخش بهداشت و درمان در آن جلودار است.
سیروس مقدمی اضافه کرد: در دفترچه‌های جدید برگه‌هایی به‌عنوان برگ مسافرت دیده شده تا بیماران با مشکل مواجه نشوند.
وی گفت: در شرایط فعلی نیز کسانی که درون استان سفر کنند، می‌توانند از خدمات پزشک خانواده در تمام شهرهای  فارس بهره‌مند شوند.

نظرات بینندگان